Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin STEM etkinlikleri
hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma
desenlerinden durum çalışmasının kullanıldığı araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında
gerçekleştirilmiştir. Araştırma Türkiye'deki bir özel okulun 4.sınıfında
öğrenim gören 16 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında,
araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları
kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüş formu, beş sorudan oluşmaktadır.
Elde edilen veriler içerik analiz basamaklarına uygun olarak iki farklı
araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Verilerin güvenirliği 0.90 olarak
belirlenmiştir. Araştırma bulgularına
göre STEM etkinliklerinin, günlük yaşam problemleriyle ilgili olduğu,
öğrencilerin derslerini, meslek tercihlerini ve iletişim becerilerini
etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca zaman ve malzeme yetersizliği ile bilgi
eksikliğinin STEM etkinliklerinin gerçekleşmesinde sorunların olduğu da tespit
edilmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, derslerde STEM etkinliklerine
daha çok yer verilmesi gerektiği önerilmektedir. Ayrıca yapılan etkinliklerin
amacına ulaşabilmesi için gerekli zaman, materyal ve bilgi alt yapısının
öğrencilere kazandırılması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2019 |
Submission Date | July 16, 2019 |
Acceptance Date | October 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |