Bu çalışmanın amacı 2010-2011 ile 2019-2020 eğitim öğretim yıllarında üniversite öğrencilerinin yaşam koşulları ve mesleki gelecek kaygıları karşılaştırmalı olarak incelemektir. Nitel bir yaklaşıma sahip olan bu araştırmada çalışma grubunu 2010-2011 eğitim öğretim yılında araştırmaya katılan 15, 2019-2020 yılında katılan 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada her iki eğitim öğretim yılında da öğrencilerin ağırlıklı bir bölümünün barınma mekânı olarak öğrenci evlerini tercih ettikleri, en büyük gelir kaynaklarının aile desteği, burs ve öğrenim kredisi olduğu bununla birlikte her iki eğitim öğretim yılında da öğrencilerin gelirlerinin giderlerini karşılamaya yetmediği görülmüştür. Her iki eğitim öğretim yılında da öğrencilerin en fazla harcama yaptıkları kalemlerin barınma ve ulaşım olduğu en az harcama yaptıkları kalemlerin ise sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler ile eğlence olduğu buna karşılık 2019-2020 eğitim öğretim yılında öğrencilerin eğitim öğretim kalemine ilişkin harcamalarının öncelik sırasının gerilediği izlenmiştir. Öğrencilerin üniversite dışı zamanlarında 2019-2020’de dershaneye veya kursa gitme oranının yükseldiği sonucuna ulaşılmıştır. Üniversite olanakları açısından ise 2019-2020 yılında öğrencilerin kütüphaneyi kullanma ve söyleşi, konferans, panel benzeri etkinliklere katılma oranlarında belirgin bir düşüş olduğu buna karşılık spor salonu, bilgisayar laboratuvarı ve kulüp / dernek çalışmaları gibi olanaklardan yararlanma oranlarında belirgin bir artış olduğu görülmüştür. Öğrencilerim mesleki gelecek kaygılarına ilişkin ise her iki eğitim öğretim yılında da araştırmaya katılan öğrencilerin ağırlıklı bir bölümünün mezuniyet sonrası kamuda çalışmak istedikleri ve her iki dönemde de katılımcıların büyük bir bölümünün mezuniyet sonrası iş bulma kaygısı taşıdıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2020 |
Submission Date | January 3, 2020 |
Acceptance Date | September 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |