The main purpose of this research is to examine the views of students about the "Midterm Holiday" application, which was applied for the first time in 2019 in primary, secondary, and high schools affiliated to the Ministry of National Education. The study group of the research consists of 497 primary, secondary and high school students studying in Turhal District of Tokat province and selected by using simple random sampling. The survey design, one of the quantitative research methods, was used as a method in the research. A questionnaire with 19-questions, consisting of four parts and developed by the researchers, was administered to the students. The data were analyzed using the SPSS 17.0 package program. Frequency, percentage distributions, variance, Independent Group t-Test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) test were used for the data analysis and results are shown using tables. As a result of the study, the students were satisfied with the 'Midterm Holiday' application implemented for the first time in the 2019 academic year, the parents of the students were also satisfied with this application, the students wanted the 'Midterm Holiday' application to continue, but they could not benefit from the activities prepared for the students during the midterm holiday period by the Directorate of National Education.
Bu araştırmanın temel amacı Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk, orta ve lise kademesindeki okullarda 2019 yılında ilk defa uygulanan ‘Ara Tatil’ uygulaması ile ilgili öğrenci görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmanın çalışma grubu Tokat ili Turhal İlçesinde öğrenim gören ve basit seçkisiz örnekleme yolu ile seçilen ilk, orta ve lise düzeyindeki toplam 497 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada yöntem olarak nicel araştırma yöntemlerinden ‘tarama modeli’ kullanılmıştır. Öğlencilere dört bölümden oluşan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen 19 soruluk anket uygulanmıştır. Öğrencilere uygulanan anketten alınan bilgiler SPSS 17.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilen cevaplara ilişkin frekans, yüzdelik dağılımları, varyans, Bağımsız Grup t- Testi, Tek Yönlü Varyans (ANOVA) verileri hesaplanmış ve grafiklerle gösterilmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucunda öğrencilerin 2019 eğitim öğretim yılında ilk defa uygulanan ‘Ara Tatil’ uygulamasından memnun oldukları, öğrenci velilerinin de bu uygulamadan memnun oldukları, öğrencilerin ‘Ara Tatil’ uygulamasının devam etmesini istedikleri ancak milli eğitim müdürlüğünce ara tatil döneminde
öğrenciler için hazırlanmış olan etkinliklerden yararlanamadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 22, 2021 |
Submission Date | June 17, 2021 |
Acceptance Date | August 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |