Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve ortaöğretim okullarında görev yapan okul idarecilerinin halk oyunlarına karşı tutumlarını incelemek amacı ile yapılmıştır. Çalışmada Tokat il merkezindeki ilk ve ortaöğretim okullarında görev yapan okul idarecilerinin halk oyunlarına karşı tutumlarını ölçmeye yönelik anket kullanılmıştır. Uygulama yapılan anketin, 9’u demografik madde olmak üzere toplam 21 maddeden oluşturulmuştur. Ölçeği oluşturan maddeler için 5’li likert ölçeği kullanılmıştır. Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğünden alınan izinle ölçek uygulanmış ve çözümleme aşamasında SPSS programından yararlanılmıştır. Sonuç olarak araştırmada; Tokat ili Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan idarecilerinin halk oyunlarına karşı tutumlarının genel olarak olumlu yönde olduğu, idarecilerin halk oyunlarının fiziksel, sosyal, kültürel ve psikolojik yararları ile ilgili farkındalık düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 31, 2016 |
Submission Date | September 8, 2016 |
Acceptance Date | October 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2016 Issue: 7 |