Research Article
BibTex RIS Cite

Competence of Social Science Teachers in Inclusive Education

Year 2016, Volume: 2016 Issue: 6, 19 - 40, 30.04.2016

Abstract

The aim
of this study is to present whether the teachers of social science have
adequate information and ability about inclusive education. The target
population of this research includes the teachers of social science working in Ankara
in 2014-2015 school year, and the sample of this research includes 102 teachers
of social science working in Ankara city center (Çankaya, Yenimahalle,
Keçiören). Research data are collected with the “Inclusive Education
Competence” questionnaire comprised of 29 quantitative questions whose validity
and reliability are insured. Analysis of the data, descriptive statistics,
t-test for independent samples, one-way anova was used. According to the
findings, it is become evident that in inclusive education, social science
teachers have adequate information and ability about planning and organizing
the teaching process, but they are inadequate in observing and evaluating
process and in enabling vocational development. In addition, it is found out
that social science teachers support inclusive education; however, they find
themselves inadequate in inclusive education.

References

  • ARIKAN, R. (2013). Anketler ve Anket Soruları, Nobel Yayınları: Ankara.
  • ATAMAN, A. (2012). Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim, Vize Yayınları: Ankara.
  • AVCIOĞLU, H. (2013). İlköğretimde Özel Eğitim, Nobel Yayınları: Ankara.
  • BABAOĞLAN, E. ve YILMAZ, Ş. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimindeki Yeterlilikleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 345-354.
  • BEK, H., GÜLVEREN, H., BAŞER, A. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 160-168.
  • CANKAYA Ö. ve KORKMAZ, İ. (2012). İlköğretim I. Kademede Kaynaştırma Eğitimi Uygulamalarının Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1) 1-16.
  • İZCİ, E. (2004, Temmuz). Eğitim fakültesi ilköğretim sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte Olan son sınıf öğrencilerinin “özel eğitim” konusundaki yeterlilikleri ve ihtiyaçlarının Değerlendirilmesi. XIII Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulmuş bildiri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • KARASAR, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler ve Teknikler. Nobel Yayınları: Ankara.
  • KIRCAALİ- İFTAR G. (1992). Özel Eğitimde Kaynaştırma. Eğitim ve Bilim, 16, 45-50.
  • Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği (2009)
  • ÖZGÜR İ. (2011). İlköğretimde Kaynaştırma. Karahan Yayınları: Ankara.
  • SUCUOĞLU, B. ve KARGIN, T. (2006). İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, Morpa Yayınları: İstanbul.

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimindeki Yeterlilikleri

Year 2016, Volume: 2016 Issue: 6, 19 - 40, 30.04.2016

Abstract

 

Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin
kaynaştırma eğitimi konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olup olmadıklarını
ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma evrenini 2014-2015 eğitim öğretim yılında
Ankara ilinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenleri, örneklemini ise Ankara
il merkezinde (Çankaya, Yenimahalle, Keçiören) görev yapan 102 sosyal bilgiler öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen, beşli
likert tipi 29 maddeden oluşan “Kaynaştırma Eğitimi Yeterlilikleri” anketi ile
toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız örneklem için
t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Elde
edilen bulgulara göre kaynaştırma eğitimi konusunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin
öğretim sürecini planlama ve düzenlemede yeterli bilgi ve beceriye sahip
oldukları, izleme ve değerlendirme süreci ile mesleki gelişim sağlamada
yetersiz oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmenlerinin
kaynaştırma eğitimini destekledikleri; fakat kaynaştırma eğitimi konusunda
kendilerini yeterli görmedikleri sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • ARIKAN, R. (2013). Anketler ve Anket Soruları, Nobel Yayınları: Ankara.
  • ATAMAN, A. (2012). Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim, Vize Yayınları: Ankara.
  • AVCIOĞLU, H. (2013). İlköğretimde Özel Eğitim, Nobel Yayınları: Ankara.
  • BABAOĞLAN, E. ve YILMAZ, Ş. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimindeki Yeterlilikleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 345-354.
  • BEK, H., GÜLVEREN, H., BAŞER, A. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 160-168.
  • CANKAYA Ö. ve KORKMAZ, İ. (2012). İlköğretim I. Kademede Kaynaştırma Eğitimi Uygulamalarının Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1) 1-16.
  • İZCİ, E. (2004, Temmuz). Eğitim fakültesi ilköğretim sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte Olan son sınıf öğrencilerinin “özel eğitim” konusundaki yeterlilikleri ve ihtiyaçlarının Değerlendirilmesi. XIII Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulmuş bildiri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • KARASAR, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler ve Teknikler. Nobel Yayınları: Ankara.
  • KIRCAALİ- İFTAR G. (1992). Özel Eğitimde Kaynaştırma. Eğitim ve Bilim, 16, 45-50.
  • Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği (2009)
  • ÖZGÜR İ. (2011). İlköğretimde Kaynaştırma. Karahan Yayınları: Ankara.
  • SUCUOĞLU, B. ve KARGIN, T. (2006). İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, Morpa Yayınları: İstanbul.
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Zeynep Yaylacı

Bülent Aksoy

Publication Date April 30, 2016
Submission Date March 7, 2016
Acceptance Date April 5, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2016 Issue: 6

Cite

APA Yaylacı, Z., & Aksoy, B. (2016). Competence of Social Science Teachers in Inclusive Education. International Journal of Turkish Education Sciences, 2016(6), 19-40.