The
purpose of this study is to evaluate the lesson plan prepared about fractional
operations. In this study, data was gathered using quantitative and qualitative
methods. The study was realized on 23, 6th grade students. As for data
collection, achievement test (as pre- test, post-test) and interview form were
used. In the data analysis, paired-samples t test and descriptive analysis were
used.As a result of the study, there is a significant difference between
pre-test, pos-test scores concerning achievement test . Also, there is a
significant difference between pre-test, pos-test scores concerning at the
level of knowledge, comprehension and application. This output- input
difference can be evaluated as a success of lesson plan and can be decided that
the applied plan is efficient. Also, it was seen that the students have gained
positive affective characteristics oriented the lesson taught using station
technique.
Bu çalışmanın
amacı kesirlerde işlemler konusuna ilişkin hazırlanan ders planını değerlendirmektir.
Araştırmada veriler nicel ve nitel yöntemler kullanılarak toplanmıştır. Araştırma
6.sınıfta, 23 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak
başarı testi (ön test-son test olarak) ve görüşme formu kullanılmıştır.
Verilerin analizinde ilişkili örneklemler için t testi ve betimsel analiz
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin başarı testine ilişkin ön
test- son test puanları arasında (toplam erişi düzeyi) anlamlı fark elde edilmiştir.
Ayrıca bilgi, kavrama ve uygulama düzeyine yönelik ön test-son test puanları
arasında anlamlı fark elde edilmiştir. Bu çıktı-girdi farkı ders planının başarısı
olarak değerlendirilebilir ve uygulanan programın etkili olduğuna karar
verilebilir. Ayrıca öğrencilerin İstasyon tekniği ile işlenen derse karşı
olumlu duyuşsal özellikler kazandığı görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 30, 2016 |
Submission Date | September 6, 2015 |
Acceptance Date | April 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2016 Issue: 6 |