This
research was conducted through a qualitative research method using a document.
In the analysis of the data obtained from the research, inductive analysis was
used from the types of content analysis. In this study, one of the purposeful
sampling methods which the easily accessible case sampling method, was used.
The data are tabulated at the class level for the 20 existing values in the
social studies curriculum.When the social studies teacher guide books are examined
according to their values in terms of proverb, idiom and byword;In the books,
there are a maximum of 65 bywords, 38 idiom and 6 proverbs.It is seen that the
proverbs, idioms and bywords are not included in the units where the values of
solidarity, patriotism and hospitality pass through as a result of the
examination.
Bu araştırma,
nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma
kapsamında elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden
tümevarımcı analiz kullanılmıştır. Bu çalışmada da amaçlı örnekleme
yöntemlerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yolu kullanılarak
mevcut 4. –7. sınıf sosyal bilgiler öğretmen kılavuz kitaplarının son baskıları
incelenmek üzere ele alınmıştır. Veriler sosyal bilgiler programında var olan
20 değer için ayrı ayrı ele alınıp sınıflar seviyesindeki var olma durumuna
gore tablolaştırılmıştır. Tablolarda hem sınıf düzeylerine gore atasözü,deyim
ve özdeyişlere ne kadar verildiği ve nelere yer verilebileceğinin sayısı
belirtilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen kılavuz kitaplarının değerlere göre
atasözü, deyim, özdeyiş içeriği bakımından incelendiğinde kitaplarda en çok 65
tane ile özdeyişe yer verilmiştir. 38 tane ile deyime yer verilirken, 6 tane
ile atasözüne yer verilmiştir. Atasözlerine (3) en çok “duyarlılık” değeri
kapsamında 5. Sınıfa “bölgemizi tanıyalım” ünitesinde yer verilmiştir.
Deyimlere (6) ise en çok “yardımseverlik” değeri kapsamında 6. Sınıfta “ülkemiz
ve dünya “ünitesinde yer verilmiştir. Özdeyişlere (9) ise en çok “aile
birliğine önem verme” değeri kapsamında 4.sınıf “geçmişimi öğreniyorum” ünitesinde
yer verilmiştir. İnceleme sonucunda dayanışma, vatanseverlik, misafirperverlik
değerlerinin geçtiği ünitelerde atasözü, deyim ve özdeyişlere yer verilmediği
görülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 31, 2017 |
Submission Date | May 3, 2017 |
Acceptance Date | October 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2017 Issue: 9 |