Research Article
BibTex RIS Cite

Opinions of Fourth Grade Students of Music Education at the Education Faculty about Music Education in Primary Schools (Gaziosmanpaşa University Sample)

Year 2017, Volume: 2017 Issue: 8, 101 - 110, 30.04.2017

Abstract

The purpose of this study is identified that music teacher candidates are gained assess the experience in the "School Experience" course.School Experience course is important what is aimed to develop a positive opinion in terms of the degree of student behavior . So teaching profession is important to show that it is effective. Fourth grade students at Gaziosmanpaşa University of Education Department of Music Education Department are taken the " School Experience " course that are changed in perspective to the teaching profession and are conducted student. This research based on student observations and opinions. Researcher is collect data with "views on the music education in primary schools form" is used.According to the results of the study that teacher candidates mentioned that they had problems transferring the knowledge they gained at school to the classes at the schools where they did their internships. They stated that instead of acting in accordance with the curriculum, they often only had the students listen to music and play the recorder.

References

  • AZAR, A. (2003). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerinin Yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159.
  • BARIŞERİ, N., (2000). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Müzik Öğretiminde Kendilerine Olan Özgüvenlerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6. 327.
  • DEMİRBATIR, E., ve HELVACI A. (2006). Uludağ üniversitesi eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin müzik derslerine ilişkin görüş ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Kongre Kitabı (ss. 121-135) Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • KUTLUK, Ö. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlköğretim Müzik Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Ve Müzik Dersi Verme Konusunda Kendilerine Güvenleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 289-302.
  • KÜÇÜKÖNCÜ, H. Y., (2007). Sınıf Öğretmenliği’nde Müzik Eğitimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 8-12.
  • MCMILLAN, J. H. (2000). Educational research: Fundamentals for the consumer (3rd edition). New York: Longman.
  • MEB, (1998). Öğretmen adaylarının milli eğitim bakanlığına bağlı eğitim öğretim kurumlarında yapacakları öğretmenlik uygulamasına ilişkin yönerge. Tebliğler Dergisi, 2493.
  • ÖZCAN, M. (2011). Bilgi çağında öğretmen eğitimi, nitelikleri ve gücü. Ankara: Türk Eğitim Derneği İktisadi İşletmesi.
  • SAYDAM, R. (2003). İlköğretim okulu I ve II. devre müzik eğitiminde eğitimci sorunu. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu (ss. 75-81). Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • SEVİM, S. ve AYAS, A. (2002). Okul Deneyimi-I etkinliklerinin yeniden düzenlenmesi ve etkililiği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (ss. 1312-1317). Ankara: ODTÜ.
  • ŞAHİN K., AKSÜT M., (2002). ilköğretim I. kademede müzik derslerine ilişkin öğretmen görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt 4(2), 105-118.
  • SARACAOĞLU, A. S., YILMAZ, S., ÇÖĞMEN, S. ve ŞAHİN Ü. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi dersine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), 15 – 32.
  • UMUZDAŞ, M. S., UMUZDAŞ, S. ve BAŞ, A. H. (2015). İlköğretim müzik öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 41-53.
  • YENİLMEZ, K. ve AYLA, A. (2012). Matematik öğretmeni adaylarının okul deneyimi uygulamalarına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 1(3). 55-63.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği 4. Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim Okullarında Verilen Müzik Eğitimine İlişkin Görüşleri (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği)

Year 2017, Volume: 2017 Issue: 8, 101 - 110, 30.04.2017

Abstract

Bu çalışmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının “Okul Deneyimi” dersi kapsamında elde ettikleri deneyim ve değerlendirmelerini saptamaktır. Eğitim Fakülteleri öğretmenlik programında yer alan Okul Deneyimi dersinin öğrencilerde amaçladığı, öğretmenlik mesleğine karşı olumlu görüş geliştirmelerine yönelik davranışların ne derecede etkili olduğunu göstermesi bakımından önem taşımaktadır. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı dördüncü sınıf “Okul Deneyimi” dersinin uygulama öğrencilerinin, öğretmenlik mesleğine ve öğrenci davranışlarına bakış açılarındaki değişim, öğrenci gözlemi ve görüşlerine dayalı olarak araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış “İlköğretim okullarında verilen müzik eğitimine ilişkin görüş formu” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; Öğretmen adayları okulda öğrendikleri bilgileri, staj yaptıkları okullardaki derslere aktarma sorunu yaşadıklarını belirtmişlerdir. Müfredata uygun şekilde hareket etmek yerine, çoğu zaman sadece şarkı dinlettirdiklerini ve blokflüt çaldırdıklarını ifade etmişlerdir.

References

  • AZAR, A. (2003). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerinin Yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159.
  • BARIŞERİ, N., (2000). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Müzik Öğretiminde Kendilerine Olan Özgüvenlerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6. 327.
  • DEMİRBATIR, E., ve HELVACI A. (2006). Uludağ üniversitesi eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin müzik derslerine ilişkin görüş ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Kongre Kitabı (ss. 121-135) Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • KUTLUK, Ö. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlköğretim Müzik Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Ve Müzik Dersi Verme Konusunda Kendilerine Güvenleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 289-302.
  • KÜÇÜKÖNCÜ, H. Y., (2007). Sınıf Öğretmenliği’nde Müzik Eğitimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 8-12.
  • MCMILLAN, J. H. (2000). Educational research: Fundamentals for the consumer (3rd edition). New York: Longman.
  • MEB, (1998). Öğretmen adaylarının milli eğitim bakanlığına bağlı eğitim öğretim kurumlarında yapacakları öğretmenlik uygulamasına ilişkin yönerge. Tebliğler Dergisi, 2493.
  • ÖZCAN, M. (2011). Bilgi çağında öğretmen eğitimi, nitelikleri ve gücü. Ankara: Türk Eğitim Derneği İktisadi İşletmesi.
  • SAYDAM, R. (2003). İlköğretim okulu I ve II. devre müzik eğitiminde eğitimci sorunu. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu (ss. 75-81). Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • SEVİM, S. ve AYAS, A. (2002). Okul Deneyimi-I etkinliklerinin yeniden düzenlenmesi ve etkililiği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (ss. 1312-1317). Ankara: ODTÜ.
  • ŞAHİN K., AKSÜT M., (2002). ilköğretim I. kademede müzik derslerine ilişkin öğretmen görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt 4(2), 105-118.
  • SARACAOĞLU, A. S., YILMAZ, S., ÇÖĞMEN, S. ve ŞAHİN Ü. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi dersine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), 15 – 32.
  • UMUZDAŞ, M. S., UMUZDAŞ, S. ve BAŞ, A. H. (2015). İlköğretim müzik öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 41-53.
  • YENİLMEZ, K. ve AYLA, A. (2012). Matematik öğretmeni adaylarının okul deneyimi uygulamalarına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 1(3). 55-63.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 15 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mehmet Serkan Umuzdaş

Publication Date April 30, 2017
Submission Date January 27, 2017
Acceptance Date February 9, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2017 Issue: 8

Cite

APA Umuzdaş, M. S. (2017). Eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği 4. Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim Okullarında Verilen Müzik Eğitimine İlişkin Görüşleri (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(8), 101-110.