Research Article
BibTex RIS Cite

Basic Materials in Teaching Turkish as a Foreign Language: Reading Text and Reading Books

Year 2017, Volume: 2017 Issue: 8, 211 - 225, 30.04.2017

Abstract

In Teaching Turkish as a Foreign Language, The most basic materials constitute reading texts and reading books that support and complement these texts. Reading texts and reading books that support and complement these texts are important to acquire other language skills as well as reading-comprehension skills.In this article, for the teaching Turkish as a foreign language; importance, effectiveness, sufficiency and qualities of the reading texts and the reading books have been mentioned. In this direction, in Gazi University Turkish Language Teaching Center, Questionnaires were given to the students learning Turkish about the effects and competence of reading texts and reading books. Survey data were analyzed by SPSS program. According to the results, it has been revealed what kind of approaches should be taken to create a reading text and reading books that supports learning foreign Language.In Teaching Turkish as a Foreign Language, the qualities of reading texts are revealed and It has been stated that it is necessary to create appropriate auxiliary reading books. The qualifications that should be found in the books are stated in the article. This subject, since it is a subject that needs to be constantly taken into consideration.,it is thought to be useful for the teaching Turkish as foreign language.

References

  • Akyol, H.(Ed.) ve Kırkkılıç, A.(Ed.), (2007). Türkçe Öğretiminde Metin Bilgisi E. Coşkun, (s. 249). Ankara: Pegem
  • Arslan, M. (2011). Yabancılara Türkçe Öğretim Kılavuzu. Ankara: Nobel
  • Demir, A. ve Açık, F. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Kültürlerarası yaklaşım ve seçilecek metinlerde bulunması gereken özellikler, Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR).
  • Demirel, Ö. (2007). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem
  • Durmuş, M. (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Grafiker
  • Durmuş, M.(Ed.) ve Okur, A. (Ed.). (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: Grafiker
  • Gmb, H. MEB (Çev.). Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi: Öğrenim Öğretim ve Değerlendirme, Telc, Frankurt-Main.
  • Güzel, A. ve Barın, E. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Akçağ
  • Güzel, A. ve Karatay, H. (2013). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi
  • Sarıçoban, A.(Ed.). ( 2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Metodolojisi. Ankara: Anı
  • Yaylı, D. ve Bayyurt, Y. (2009). Yabancılara Türkçe Öğretimi: Politika Yöntem ve Beceriler. Ankara: Anı
  • Şimşek, P. (2011) Yabancılara Türkçe Öğretiminde Okuma Metinleri ve Yardımcı Okuma Kitapları Üzerine Bir Araştırma. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Temel Materyaller: Okuma Metinleri ve Okuma Kitapları

Year 2017, Volume: 2017 Issue: 8, 211 - 225, 30.04.2017

Abstract

Yabancı Dil Olarak Türkçenin öğretiminde en temel materyalleri, okuma metinleri ve bu metinleri destekler ve tamamlar nitelikteki okuma kitapları oluşturur. Okuma metinleri ve yabancı bir dil olarak Türkçe öğretim sürecini destekleyici okuma kitapları, okuma-anlama becerisinin yanı sıra, diğer dil becerilerinin de kazandırılması için önemlidir. Bu makalede, okuma metinleri ve okuma kitaplarının yabancılara Türkçe öğretimi için önemi, etkisi, yeterliliği ve niteliklerine değinilmiştir. Bu doğrultuda Gazi Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezinde Türkçe öğrenen yabancı öğrencilere okuma metinleri ve okuma kitaplarının yeterliliği ve etkisi ile ilgili anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Anket verileri, SPSS programı ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, okuma metni ve öğretimi destekleyici okuma kitabı oluşturmak için ne tür yaklaşımlarda bulunulması gerektiği ortaya konmuştur. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde okuma metinlerinin nitelikleri ortaya konmuş ve amaca uygun okuma kitaplarının mutlaka oluşturulması gerektiği gösterilmiştir. Okuma kitaplarının taşıması gereken nitelikler makalede belirtilmiştir. Bu konu, güncel olarak sürekli ele alınması gereken bir konu olduğundan yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi alanına faydalı olacağı düşünülmektedir.

References

  • Akyol, H.(Ed.) ve Kırkkılıç, A.(Ed.), (2007). Türkçe Öğretiminde Metin Bilgisi E. Coşkun, (s. 249). Ankara: Pegem
  • Arslan, M. (2011). Yabancılara Türkçe Öğretim Kılavuzu. Ankara: Nobel
  • Demir, A. ve Açık, F. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Kültürlerarası yaklaşım ve seçilecek metinlerde bulunması gereken özellikler, Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR).
  • Demirel, Ö. (2007). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem
  • Durmuş, M. (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Grafiker
  • Durmuş, M.(Ed.) ve Okur, A. (Ed.). (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: Grafiker
  • Gmb, H. MEB (Çev.). Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi: Öğrenim Öğretim ve Değerlendirme, Telc, Frankurt-Main.
  • Güzel, A. ve Barın, E. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Akçağ
  • Güzel, A. ve Karatay, H. (2013). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi
  • Sarıçoban, A.(Ed.). ( 2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Metodolojisi. Ankara: Anı
  • Yaylı, D. ve Bayyurt, Y. (2009). Yabancılara Türkçe Öğretimi: Politika Yöntem ve Beceriler. Ankara: Anı
  • Şimşek, P. (2011) Yabancılara Türkçe Öğretiminde Okuma Metinleri ve Yardımcı Okuma Kitapları Üzerine Bir Araştırma. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Pınar Şimşek

Publication Date April 30, 2017
Submission Date February 20, 2017
Acceptance Date April 21, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2017 Issue: 8

Cite

APA Şimşek, P. (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Temel Materyaller: Okuma Metinleri ve Okuma Kitapları. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(8), 211-225.