Özellikle
mobil veya mobil olmayan görüntüleme aygıtlarında kullanılma özelliğine sahip
olan Artırılmış Gerçeklik (AG), günümüz öğrenme ortamlarına katkı sağlayacağı
düşünülen yenilikçi bir teknoloji olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitimde AG
kullanımına yönelik yapılan çalışmaların çoğunlukla fen bilimleri alanında
yoğunlaştığı görülmektedir. Bu araştırmalar, fen bilimleri alanında oldukça
yoğun olan ve öğrencilerin anlamakta zorluk çektiği soyut kavramlar konusunda
AG’nin etkililiğini araştırmayı hedeflemişlerdir. Bu bağlamda bu çalışma ile
özellikle fizik alanında soyut ve bilişsel olarak anlaşılması zor olan
‘manyetizma’ konusunun öğretiminde AG tabanlı bir uygulamanın kullanımına
yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşlerine başvurmak amaçlanmıştır.
Çalışmada sekiz ortaokul fen bilimleri öğretmeni ile odak grup görüşmesi
yapılmıştır. Yaklaşık iki saat süren görüşme ile öğretmenlerin konu hakkındaki
düşüncelerine başvurulmuş ve elde edilen cevaplar değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan tüm öğretmenlerin AG
uygulamalarını kullanmak istedikleri ve bu tür uygulamalar ile kalıcı ve
anlamlı bir öğrenme
sağlanabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretimde yeni bir boyut açan ve geleneksel sınıf
ortamlarında kullanıma uygun bu yenilikçi teknoloji ile öğrencilerin
bilgiye keyif alarak daha kolay ulaşabilecekleri ve
böylece öğrenmeye büyük katkı sağlanabileceği düşünülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 19, 2018 |
Submission Date | November 16, 2017 |
Acceptance Date | March 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2018 Issue: 10 |