Research Article
BibTex RIS Cite

FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2018, Volume: 2018 Issue: 10, 62 - 75, 19.04.2018

Abstract

Özellikle
mobil veya mobil olmayan görüntüleme aygıtlarında kullanılma özelliğine sahip
olan Artırılmış Gerçeklik (AG), günümüz öğrenme ortamlarına katkı sağlayacağı
düşünülen yenilikçi bir teknoloji olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitimde AG
kullanımına yönelik yapılan çalışmaların çoğunlukla fen bilimleri alanında
yoğunlaştığı görülmektedir. Bu araştırmalar, fen bilimleri alanında oldukça
yoğun olan ve öğrencilerin anlamakta zorluk çektiği soyut kavramlar konusunda
AG’nin etkililiğini araştırmayı hedeflemişlerdir. Bu bağlamda bu çalışma ile
özellikle fizik alanında soyut ve bilişsel olarak anlaşılması zor olan
‘manyetizma’ konusunun öğretiminde AG tabanlı bir uygulamanın kullanımına
yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşlerine başvurmak amaçlanmıştır.
Çalışmada sekiz ortaokul fen bilimleri öğretmeni ile odak grup görüşmesi
yapılmıştır. Yaklaşık iki saat süren görüşme ile öğretmenlerin konu hakkındaki
düşüncelerine başvurulmuş ve elde edilen cevaplar değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan tüm öğretmenlerin AG
uygulamalarını kullanmak istedikleri ve bu tür uygulamalar ile kalıcı ve
anlamlı bir öğrenme
sağlanabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretimde yeni bir boyut açan ve geleneksel sınıf
ortamlarında kullanıma uygun bu yenilikçi teknoloji ile öğrencilerin
bilgiye keyif alarak daha kolay ulaşabilecekleri ve
böylece öğrenmeye büyük katkı sağlanabileceği düşünülmektedir.

References

  • Wang, H. Y., Duh, H. B. L., Li, N., Lin, T. J., & Tsai, C. C. (2014). An investigation of university students’ collaborative inquiry learning behaviors in an augmented reality simulation and a traditional simulation. Journal of Science Education and Technology, 23(5), 682-691.
  • Lin, H. C. K., Chen, M. C., & Chang, C. K. (2015). Assessing the effectiveness of learning solid geometry by using an augmented reality-assisted learning system. Interactive Learning Environments, 23(6), 799-810.
  • Dunleavy, M., Dede, C., & Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of Science Education and Technology, 18(1), 7-22.
Year 2018, Volume: 2018 Issue: 10, 62 - 75, 19.04.2018

Abstract

References

  • Wang, H. Y., Duh, H. B. L., Li, N., Lin, T. J., & Tsai, C. C. (2014). An investigation of university students’ collaborative inquiry learning behaviors in an augmented reality simulation and a traditional simulation. Journal of Science Education and Technology, 23(5), 682-691.
  • Lin, H. C. K., Chen, M. C., & Chang, C. K. (2015). Assessing the effectiveness of learning solid geometry by using an augmented reality-assisted learning system. Interactive Learning Environments, 23(6), 799-810.
  • Dunleavy, M., Dede, C., & Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of Science Education and Technology, 18(1), 7-22.
There are 3 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Betül Timur

Muzaffer Özdemir

Publication Date April 19, 2018
Submission Date November 16, 2017
Acceptance Date March 15, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2018 Issue: 10

Cite

APA Timur, B., & Özdemir, M. (2018). FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018(10), 62-75.