Okuma alışkanlığı bireyin kendini
geliştirmesi için ne kadar önemli ise toplumun gelişmesi için de aynı derecede
önem arz eder. Bu nedenle gelişmiş ülkeler okuma eğitimine, okumanın bir yaşam
biçimine dönüştürülmesine ve alışkanlık hâlinde kazandırılmasına çok fazla
değer verirler. Bahsedilen gerekçelerden hareketle, araştırmada Türkçe
öğretmenlerinin okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik gerçekleştirdikleri
alternatif uygulamaların tespit edilmesi amaçlanmaktadır.
Araştırma, nitel araştırma desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu
Giresun, Gümüşhane ve Samsun illerinde görev yapan 70 Türkçe öğretmeni
oluşturmuştur. Türkçe öğretmenlerinin okuma alışkanlığı ile ilgili gerçekleştirdikleri
alternatif uygulamaları belirlemek için görüşme tekniği kullanılmıştır.
Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan görüşme formu
aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde, cevapların niteliğine
göre, betimsel ve içerik analizi bir arada kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
Türkçe öğretmenlerinin öğrencilerine okuma alışkanlığı
kazandırma konusunda farklı alternatif uygulamalara başvurduğu tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2018 |
Submission Date | January 13, 2018 |
Acceptance Date | February 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2018 Issue: 10 |