Bu çalışmanın amacı, eğitim kurumlarında karşılaşılan istenmeyen davranışları basında yer alan haberler aracılığıyla incelemektir. Araştırmada nitel bir yaklaşım benimsenmiş olup doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Buna göre, ulusal ölçekte yayın yapan ve yüksek satış miktarlarına sahip Sabah, Hürriyet, Posta ve Cumhuriyet gazeteleri seçilerek Eylül 2013-Temuz 2019 tarihleri arasında yer alan haberler taranmıştır. Araştırmada 584 haber ve bu haberlerde geçen 690 istenmeyen davranışa ulaşılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, son yıllarda istenmeyen davranışlara ilişkin haberlerde artış görülmektedir. İstenmeyen davranışlar okul kademesine göre, ilköğretimde en fazla, okul öncesi kurumlarında ise en az sayıdadır. İstenmeyen davranışlar en yoğun olarak sınıf ve okul bahçesinde görülmüştür. Bu davranışları gerçekleştiren kişiler çoğunlukla öğrenci, öğretmen ve okul yöneticileridir. En çok öne çıkan haberler, öğrenciye karşı fiziksel şiddet/öğrenci kavgaları, öğrenciye karşı cinsel taciz ve okul çalışanlarına yönelik fiziksel ve psikolojik şiddet ile ilgilidir. En az sayıda haber ise siber zorbalık ve uyuşturucu kullanma ve satma konularındadır. Araştırmadan ulaşılan sonuçlara bağlı olarak, medyanın okulda istenmeyen davranışları manipüle etmesini önlemek amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her yıl düzenli olarak istatistiklerin yayımlanması, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında güvenlik önlemleri ve farkındalık artırıcı çalışmalara yer verilmesi, öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması önerilmektedir.
This study aims to examine misbehaviors encountered in educational institutions through the news in the press. A qualitative approach was adopted in the research and the document analysis technique was used. The criterion sampling method was used in determining the study group. Accordingly, Sabah, Hürriyet, Posta, and Cumhuriyet newspapers, which broadcast on a national scale and have high sales
volumes, were selected and the news between September 2013 and July 2019 was examined. The number of misbehaviors (n=690) was determined from the news (n=584). The obtained data were analyzed using the descriptive analysis technique. According to the research findings, there has been an increase in the news about misbehavior in recent years. According to the school level, misbehaviors have the highest rates in primary school and lowest in pre-school institutions. Misbehaviors have mostly occurred in the classroom and schoolyard. The people who perform these behaviors are mostly students, teachers, and school administrators. The most frequent news is about physical violence against students/student fights, sexual harassment against students, and physical and psychological violence against school staff whereas the least frequent news is about cyberbullying and drug use, and drug selling. Based on the results, it is recommended that in order to prevent the media from manipulating misbehaviors in school, the Ministry of National Education regularly publishes statistics every year, includes security measures and awareness-raising activities in primary and secondary education institutions, and works on improving the classroom management skills of teachers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 22, 2021 |
Submission Date | November 20, 2020 |
Acceptance Date | June 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2021 Issue: 17 |