Okulda gerçekleştirilen öğrenmelerin yanı sıra okul sınırları dışında da eğitim ve öğretime uygun çeşitli alanlardan faydalanılarak öğrencilerin daha keyifli öğrenme gerçekleştirmeleri sağlanmaktadır. Özellikle sosyal bilgiler dersi açısından da bu tür etkinlikler önemli bir yere sahiptir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı öğrenmeye yönelik farkındalık durumlarını, bilişsel yapılarını ve uygulama durumlarını belirlemeyi hedefleyen bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kırşehir ili merkez ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim kurumlarında görev yapan 20 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre öğretmenlerin okul dışı öğrenme konusunda farkındalığa sahip oldukları vermiş oldukları yanıtlardan anlaşılmaktadır. Öğretmenler okul dışı öğrenme etkinlikleri ile öğrencilerin derse olan ilgilerinin arttığını ve dersin verimli işlenmesi noktasında katkı sağladığını belirtmişlerdir. Sosyal bilgiler dersi öğretim programında okul dışı öğrenme etkinliklerinin önerildiğine dair bilgi sahibi olan öğretmenler, bu etkinliklerin yapılabileceği okul dışı öğrenme ortamlarına örnekler vermiş ve bulundukları şehirde yer alan ortamları da ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin geneli derslerinde okul dışı öğrenme etkinliklerine yer verdiklerini ve öğrencilere sağlamış olduğu katkıyı dile getirirken bir kısım öğretmen ise uygulama sürecinde yasal işlemler, zaman sıkıntısı gibi birçok sorunla karşılaştıklarını belirtmişlerdir.
In addition to learning at the school, students are being able to take advantage of various areas that are suitable for education and training outside of the school boundaries and provide more enjoyable learning. In terms of social studies class in particular, such activities also hold an important place. The status study, one of the qualitative research patterns, was used in this study, which aimed to determine social studies teachers' awareness states, cognitive structures and case study for out-of-school learning. The study group constitutes 20 social studies teachers who work in secondary education institutions under the Ministry of National Education in the central district of Kirsehir province during the 2020-2021 school year. The data was collected through a semi-structured interview form and subjected to content analysis. It is evident from their response that teachers have had awareness of out-of-school learning, according to data obtained from the research. The teachers noted that with out-of-school learning activities, students' interest in the course increased and contributed at the point of efficient processing of the course. The teachers noted that with out-of-school learning activities, students' interest in the course increased and contributed at the point of efficient processing of the course. Teachers with knowledge that out-of-school learning activities are recommended in the social studies course teaching program provided examples of out-of-school learning environments where these activities can be held and also expressed the environments located in their city. The teachers who participated in the study expressed their participation in out-of-school learning activities and their contribution to the students, while the teacher stated that they faced many problems such as legal actions and time shortages during the implementation process.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | March 1, 2022 |
Acceptance Date | April 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2022 Issue: 18 |