Araştırma, COVID-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim şeklinde gerçekleştirilen öğretmenlik uygulamalarına ilişkin özel eğitim öğretmen adaylarının görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, 2020-2021 öğretim yılında 18 farklı üniversitede öğrenim gören öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar çevrim içi form ve gönüllü katılım yoluyla seçilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre dört ana tema belirlenmiştir: uzaktan öğretmenlik uygulamasının genel işleyişi, uzaktan uygulama sürecinde yaşanan sorunlar, uzaktan öğretmenlik uygulamasının aday öğretmenler açısından sonuçları, yaşanan sorunlara ve gelecekteki uzaktan özel eğitim öğretmenlik uygulama sürecine ilişkin öneriler. Öğretmen adaylarının plan ve program hazırlama, ders materyali oluşturma, çevrim içi gözlem ve ders anlatımı gibi sorumlulukları olduğu bulunmuştur; ancak bu sorumlulukların yerine getirilmesinde çeşitli zorluklar yaşanmıştır. Öğretmen adayları, uzaktan öğretmenlik uygulamalarında teknik sorunlar, öğrenci ve aile katılımında yetersizlikler ve iletişimde güçlüklerle karşılaşmışlardır. Buna rağmen, uzaktan öğretmenlik uygulamasının bazı olumlu katkıları da olmuştur. Öğretmen adayları, plan ve program hazırlama, uzaktan eğitimde özel gereksinimli öğrencilerle çalışma konusunda deneyim kazanmışlardır. Yine de, çoğu öğretmen adayı bu deneyimlerin yüz yüze eğitimde gereken yeterliliği sağlamadığını ifade etmiş ve mesleki kaygılarını dile getirmiştir. Araştırma, uzaktan eğitimde teknik alt yapıların iyileştirilmesi, aile ve öğrenci katılımını artırmaya yönelik bilgilendirmeler yapılması ve öğretmenlik uygulamalarının daha esnek ve çeşitli eğitim yöntemleriyle desteklenmesi gerektiğini önermektedir. Bununla birlikte, gelecekte uzaktan eğitim uygulamalarının niteliğini artırmak için daha fazla araştırma yapılması ve öğretmen adaylarına yönelik eğitim programlarının geliştirilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu araştırma Anadolu Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma ve Yayın Etiği Kurulunun 29.06.2021 tarih ve 79841 kararıyla onaylanmıştır.
This study aims to investigate special education teacher candidates’ perspectives on the teaching practice procedure implemented through distance education during COVID-19. This study involved special education teacher candidates from 18 universities during the 2020-2021 academic year in Türkiye. Participants were chosen through an online form, and their involvement was entirely voluntary. Data were collected through semi-structured interviews and analyzed with content analysis. According to the research results, four main themes were identified: the overall process of the distance teaching practice procedure, the challenges encountered during this process, the outcomes of the process for candidate teachers, suggestions regarding the challenges experienced and the future distance special education teaching practices. The findings showed that teacher candidates had responsibilities, such as preparing lesson plans and programs, creating teaching materials, conducting online observation, and delivering lessons; however, various challenges were experienced in fulfilling these responsibilities. Teacher candidates encountered challenges related to technical issues, student and family participation, and communication during distance teaching practices. Despite these problems, the practices also yielded positive outcomes. Teacher candidates gained experience preparing plans and programs and working with students with special needs in a distance education context. However, most candidates stated that these experiences did not provide the necessary competencies required for face-to-face education and expressed their professional concerns. This research recommends improving technical infrastructures in distance education, providing information to increase family and student participation, and supporting teaching practices with more flexible and diverse educational methods. It is emphasized that further research should be conducted to improve the quality of distance education practices in the future, and training programs for teacher candidates should be developed to eliminate the identified problems.
Distance Education Teaching Practice Procedure COVID-19 Special Education Teacher Candidates
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Special Education and Disability (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 30, 2024 |
Publication Date | November 30, 2024 |
Submission Date | July 7, 2024 |
Acceptance Date | October 20, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 3 |