Research Article
BibTex RIS Cite

YABAN ÖRDEĞİ VE HENRIK IBSEN’İN SİMGECİLİĞİ

Year 2019, Volume: 7 , 38 - 48, 29.10.2019

Abstract

19.yüzyılda realizme tepki olarak Fransa’da ortaya çıkan simgecilik diğer bir deyişle sembolizm akımı, ilk önce edebiyatta olmak üzere resim, heykel gibi tüm sanat dallarında etkin olmuş, kısa sürede Avrupa’da yayılmıştır. Sembolizm akımından etkilenen sanatçılar, realizmin katı gerçekçiliğine karşı hayal gücünü savunmuşlar, esas anlatmak istediklerini semboller aracılığıyla kapalı bir anlatıma başvurarak ifade etmişlerdir.19. yüzyılda yaşayan Norveçli yazar Henrik Ibsen, bulunduğu dönemdeki romantizm, realizm ve natüralizm sanat akımlarından oldukça etkilenmiş, yazarlığının son dönemindeyse simgeciliğin etkisinde eserler üretmiştir. Eserleri içinde simgeciliğin ilk örneği olan Yaban Ördeği’nde olaylar, Yaban Ördeği simgesinin etrafında şekillenmekle kalmamış, oyunun genelinde de simgeler kullanılmıştır.Çalışmada simgecilik akımı ve Henrik Ibsen’in simgecilik yaklaşımından bahsedilmiş, Yaban Ördeği’ndeki simgeler ve anlamları, oyuna etkisi literatür taraması yapılarak incelenmiştir.

References

  • Akpınar, B. (2015) Ibsen’in Sıradışı Kadınları. İstanbul: Foo Prodüksiyon Yayınları.
  • Çalışlar, A. (1994) Tiyatro Oyunları Sözlüğü, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları.
Year 2019, Volume: 7 , 38 - 48, 29.10.2019

Abstract

References

  • Akpınar, B. (2015) Ibsen’in Sıradışı Kadınları. İstanbul: Foo Prodüksiyon Yayınları.
  • Çalışlar, A. (1994) Tiyatro Oyunları Sözlüğü, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Türküler Topal

Publication Date October 29, 2019
Submission Date July 3, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 7

Cite

APA Topal, T. (2019). YABAN ÖRDEĞİ VE HENRIK IBSEN’İN SİMGECİLİĞİ. Görünüm, 7, 38-48.

İndex Bilgisi

Asos İndex