Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YABAN ÖRDEĞİ VE HENRIK IBSEN’İN SİMGECİLİĞİ

Yıl 2019, Cilt: 7 , 38 - 48, 29.10.2019

Öz

19.yüzyılda realizme tepki olarak Fransa’da ortaya çıkan simgecilik diğer bir deyişle sembolizm akımı, ilk önce edebiyatta olmak üzere resim, heykel gibi tüm sanat dallarında etkin olmuş, kısa sürede Avrupa’da yayılmıştır. Sembolizm akımından etkilenen sanatçılar, realizmin katı gerçekçiliğine karşı hayal gücünü savunmuşlar, esas anlatmak istediklerini semboller aracılığıyla kapalı bir anlatıma başvurarak ifade etmişlerdir.19. yüzyılda yaşayan Norveçli yazar Henrik Ibsen, bulunduğu dönemdeki romantizm, realizm ve natüralizm sanat akımlarından oldukça etkilenmiş, yazarlığının son dönemindeyse simgeciliğin etkisinde eserler üretmiştir. Eserleri içinde simgeciliğin ilk örneği olan Yaban Ördeği’nde olaylar, Yaban Ördeği simgesinin etrafında şekillenmekle kalmamış, oyunun genelinde de simgeler kullanılmıştır.Çalışmada simgecilik akımı ve Henrik Ibsen’in simgecilik yaklaşımından bahsedilmiş, Yaban Ördeği’ndeki simgeler ve anlamları, oyuna etkisi literatür taraması yapılarak incelenmiştir.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2015) Ibsen’in Sıradışı Kadınları. İstanbul: Foo Prodüksiyon Yayınları.
  • Çalışlar, A. (1994) Tiyatro Oyunları Sözlüğü, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Türküler Topal

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 3 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7

Kaynak Göster

APA Topal, T. (2019). YABAN ÖRDEĞİ VE HENRIK IBSEN’İN SİMGECİLİĞİ. Görünüm, 7, 38-48.

İndex Bilgisi

Asos İndex