Sanat ve bilim, fark ettiğimizden daha fazla ortak yönlere sahiptir, çünkü her ikisi de bizi çevreleyen dünyanın gözlemlenmesine ve sorgulanmasına bağlıdır. Beslendikleri kaynaklar, ilgi, merak, keşfetme arzusu, sorgulama ve meydan okumadır. Bu kaynaklar çok eskilerden gelse de Rönesans'la birlikte öğrenme aracı olarak gözlemlere artan ilgi ile (tasvirler)betimlemeler, daha doğru ve bilimsel hale gelir. Bilimsel illüstrasyon, nesnenin veya konunun doğru bir tasvirini oluşturmak için bilimsel bilgi ile donatılmış gözlemin görselleştirilmesidir. Sanatçı Leonardo Da Vinci ile zirveye ulaşan, insan bedenini tanıma, anlama ve gösterme çabası, 16.Yüzyılda anatomist Andreas Vesalius ile yeni bir kimliğe bürünür. Anatomik gösterimlerle tıp bilimine entegre olan resim ve grafik sanatlar zamanla tıbbi kavramların görselleştirilmesinde "tıbbi resimleme" ye dönüşür. 19. Yüzyıla gelindiğinde tıp sanatçısı Max Brödel ile yeni bir zirve yapar. O sadece eğitim modeli ile değil geliştirdiği teknikle de yeni ufuklar açar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2022 |
Submission Date | June 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 13 |
İndex Bilgisi
Asos İndex