Amaç: Meslekler arası eğitim profesyonel rol ve sorumlulukların anlaşılmasının yanı sıra hasta güvenliğinin de gelişmesini sağlar. Bu çalışma, 3. sınıf tıp öğrencilerinin sağlık hizmeti ekibi içinde fizyoterapi mesleğiyle ilgili anlayış ve tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntemler: Üçüncü sınıf tıp öğrencileri "Hasta Güvenliği ve Meslekler arası İşbirliği" seçmeli dersi almıştır. 239 öğrenci yarı randomize şekilde 2 gruba ayrılmıştır (2B Grubu:128 kişi ve 2D Grubu: 111 kişi). 4 kredili bu ders 16 saat teorik, 4 saat panel, 4 saat küçük grup tartışması ve 28 saat simülasyon eğitimi olmak üzere toplam 52 saat olan 5 haftalık bir dersten oluşmaktaydı. Dersin son gününde öğrencileri fizyoterapi mesleği ile ilgili bilgi, tutum ve algılarını değerlendiren bir anket uygulandı. Görsel Analog Skalası üzerinde 0 ("kesinlikle katılmıyorum") ile 10 ("kesinlikle katılıyorum") arasında değişen puanlarla her bir anket sorusu oranlandı.
Sonuçlar: Yüz otuz tıp öğrencisi (50.2%) kurs sonrası yapılan anketi doldurdu. Dersin fizyoterapi ile ilgili kısımlarına katılan öğrencilerin anket sorularına verdikleri pozitif cevaplar istatistiksel olarak anlamlıydı (p<0.0001).
Tartışma: Hasta güvenliği ve meslekler arası işbirliği seçmeli dersi kapsamında tıp öğrencilerine verilen dersler öğrencilerin fizyoterapi mesleği ile ilgili farkındalıklarını arttırmada pozitif bir etkiye sahip olmuştur.
Anahtar Kelimeler: Meslekler arası işbirliği, hasta güvenliği, tıp öğrencileri, fizyoterapi.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 14, 2017 |
Submission Date | October 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 3 |