Abstract
Background: Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is one of the most common neurobehavioral disorders in children. Children with this disorder may have deficiencies in gross motor skills, fine motor skills and motor coordination skills.
Aim: This study aims to examine the effects of virtual reality (VR) based applications on motor skills in ADHD.
Method: Twelve children aged 5-12 years with ADHD were included in the study. Participants used SG applications that required motor skills to be used. 8 participants were able to complete the 6-week, 12-hour practice period with full participation. Before and after the applications, the participants were evaluated with the Bruininks-Oseretsky Motor Skill Test (BOT-2).
Results: After the evaluations made to the participants before and after the application, it was determined that there was a significant positive difference between SG applications and fine motor sensitivity, fine motor integration, motor skills, balance skills, power skills, speed and agility skills (p <0.05).
Discussion: After 6 weeks of SG applications, a positive difference was detected in some motor skill areas in children with ADHD. It was concluded that SG applications can be recommended to improve motor skills in children with ADHD. It is recommended to apply the applications used in addition to a larger sample group and to use a single application or a customized application instead of multiple applications.
Keywords: ADHD, motor Skills, playstationVR, rehabilitation, virtual reality
Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Motor Skills PlaystationVR Virtual Reality
Özet
Giriş: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), çocuklarda en sık görülen nörodavranışsal bozukluklardan biridir. Bu bozukluğa sahip çocuklarda kaba motor beceriler, ince motor beceriler ve motor koordinasyon becerilerinde yetersizlikler görülebilmektedir.
Amaç: Bu çalışma, sanal gerçeklik (SG) temelli uygulamaların DEHB’deki motor becerilere etkisini incelemeyi amaçlamaktadır.
Yöntem: Çalışmaya DEHB tanısı olan 5-12 yaş arası 12 çocuk dahil edildi. Katılımcılar kullanılabilmesi için motor becerilerin gerektiği SG uygulamalarını kullandı. 6 haftalık toplam 12 saatten oluşan uygulama süresini 8 katılımcı tam katılım ile tamamlayabildi. Uygulamaların öncesinde ve sonrasında katılımcılar Bruininks-Oseretsky Motor Beceri Testi (BOMYT) ile değerlendirildi.
Sonuçlar: Katılımcılara yapılan uygulama öncesi ve uygulama sonrası değerlendirmelerden sonra SG uygulamaları ile ince motor duyarlılık, ince motor entegrasyon, motor beceriler, denge becerileri, güç becerileri, hız ve çeviklik becerilerinde arasında anlamlı pozitif farklılık olduğu tespit edilmiştir (p <0.05).
Tartışma: 6 Haftalık SG uygulamalarının sonrasında DEHB’li çocuklarda bazı motor beceri alanlarında olumlu bir fark tespit edilmiştir. DEHB olan çocuklarda motor becerilerini geliştirmek için SG uygulamalarının kullanılması önerilebileceği sonucuna varılmıştır. Ek olarak kullanılan uygulamalarının daha geniş bir örneklem grubuna uygulanması ve birden fazla uygulama yerine tek bir uygulama ya da özelleştirilmiş bir uygulama kullanılması önerilmektedir.
Anahtar kelimeler: DEHB, motor Beceriler, playstationVR, rehabilitasyon, sanal gerçeklik
DEHB Motor Beceriler PlaystationVR Rehabilitasyon Sanal Gerçeklik Dikkat Eksikliği ve Hiperaltivite Bozukluğu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 3 |