Research Article
BibTex RIS Cite

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri ile Saldırganlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 85 - 104, 31.12.2021

Abstract

Bu araştırmada, eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin duygusal zeka düzeyleri ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. İlişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemi 2012-2013 öğretim yılında Gaziantep Üniversitesi’ne bağlı Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerden arasından random yöntemiyle belirlenen 487 öğrenciden oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak; “Saldırganlık Ölçeği” ve “Duygusal Zeka Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerinin analizi sonucunda; saldırganlık ölçeğinden elde edilen toplam puanlarla duygusal zeka ölçeğinden elde edilen puanlar arasında orta düzeyde ters yönlü (p<.01) anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca yapılan regresyon analizi sonucunda duygusal zeka düzeyinin, saldırganlık düzeyi üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin duygusal zeka düzeylerinin; cinsiyet, eğitim gördükleri bölüm, annenin eğitim düzeyi açısından anlamlı düzeylerde farklılaştığı; saldırganlık düzeylerinin de; cinsiyet, öğrencilerin eğitim gördükleri bölüm, sınıf düzeyi, sosyoekonomik gelir düzeyi değişkenleri açısından anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular ilgili alan yazındaki araştırma sonuçlarıyla tartışılmış ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.

References

  • Aydın, B. (2010). Üniversite Öğrencilerinin duygusal zeka ve umut düzeyleri ile psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Bar-On, R. (1997). The Emotional Quotient Inventory (EQ-i): A test of emotional intelligence. Toronto, Canada: Multi-Health Systems, Inc.

Examining The Relationship Between the Level of Emotional Intelligence and the Level of Aggression in Terms of Some Variables Among the Faculty of Education Students

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 85 - 104, 31.12.2021

Abstract

In this study, which was designed according to the relational scanning model, the emotional intelligence levels and aggression levels of the students studying at the faculty of education were examined. The study was carried out with 487 students selected by random sampling method among the students studying at Gaziantep University, Education Faculties in the 2012-2013 academic year. "Aggression Scale" and "Emotional Intelligence Scale" were used in the research. As a result of the research; there is a significant relationship between the aggression scale and the scores obtained from the emotional intelligence scale; Emotional intelligence level was found to be a significant predictor of aggression level. Emotional intelligence scores of students; in terms of gender, department, education level of the mother; Aggression scores; It was observed that there were significant differences in terms of gender, department, class level, socioeconomic income level variables.

References

  • Aydın, B. (2010). Üniversite Öğrencilerinin duygusal zeka ve umut düzeyleri ile psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Bar-On, R. (1997). The Emotional Quotient Inventory (EQ-i): A test of emotional intelligence. Toronto, Canada: Multi-Health Systems, Inc.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Eğitim Bilimleri
Authors

Ahmet Kaynak 0000-0001-6126-338X

Erhan Tunç 0000-0002-6328-8545

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Kaynak, A., & Tunç, E. (2021). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri ile Saldırganlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 85-104.