Küresel boyutta yaşanan değişim ve gelişmeler hayatımızın tüm alanları gibi eğitim sistemini de köklü bir şekilde etkilemekte, beklentileri değiştirmektedir. Değişen veli beklentilerinin tespit edilmesi sağlıklı bir eğitim süreci için önem taşımaktadır. Bu çalışmada çocukları devlet ilkokuluna devam etmekte olan velilerin beklentilerinin belirlenmesi ve bu doğrultuda okul faaliyetlerini geliştirmeye yönelik yapılacak çalışmalar için durum tespiti yapılması amaçlanmıştır. Betimsel bir alan araştırması olan bu çalışmanın evrenini Eskişehir il merkezinde yer alan orta sosyo ekonomik düzeydeki bir ilkokulun 2021/2022 eğitim öğretim yılında çocukları okula devam eden 309 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Velilerin okulla ilgili beklentileri konusunda yarı yapılandırılmış yazılı görüşme formları hazırlanmış, sonuçları içerik analizi ile değerlendirilmiş, görüşler kodlara ve temalara ayrılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulguların frekans yüksekliklerine göre veli beklentilerinin ‘Sosyal Faaliyetlere İlişkin Beklentiler’, ‘Öğrencilerin Kişisel/Sosyal Gelişimine İlişkin Beklentiler’, Okulun Fiziki Donanımına İlişkin Beklentiler’ ‘Öğrencilerin Akademik Gelişimine İlişkin Beklentiler’, ‘Öğretmene İlişkin Beklentiler’ ‘Yönetime İlişkin Beklentiler’ ve şeklinde 6 tema altında toplanabileceği görülmüştür.
Yok
Yok
Yok
this study, it is aimed to determine expectations of the parents whose children attend the public primary school and determine the situation for the studies to be carried out to improve the school activities in this direction. The universe of this study, which is a descriptive field study, consists of 309 parents of students whose children attend a primary school at a middle socio-economic level in the city center of Eskişehir in the 2021/2022 academic year. Semi-structured written interview forms were prepared about the parents' expectations about the school, the results were evaluated with content analysis, and the opinions were divided into codes and themes. According to the frequency heights of the findings obtained from the research, parents' expectations can be grouped under 6 themes as 'Expectations Regarding Social Activities', Personal/Social Development of Students', The Physical Equipment of the School', The Academic Development of Students', The Teacher, the Administration'.
Primary school parent expectations state school Primary school, parent expectations, state school
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | August 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.