BibTex RIS Cite

SİVAS ALEVÎLERİNİN DİN ANLAYIŞINA SOSYOLOJİK BİR BAKIŞ (YASSIPINAR VE SERİNYAYLA KÖYLERİ ÖRNEĞİ)

Year 2015, Volume: 3 Issue: 1, 199 - 228, 01.06.2015

Abstract

Bu çalışmada sosyo-kültürel bir olgu olarak Yassıpınar ve
Serinyayla köylerinde Alevî-Bektâşi geleneği incelenmiştir. Yassıpınar ve
Serinyayla köylerinde genel dinî durum, dinî inançlar, ibadet hayatı ve
toplumsal pratikleri tespit edilmeye çalışılmış, Allah-Muhammed-Ali
anlayışı, kutsal kitaplara iman, âhiret ve kaza-kader inancı, Ehl-i Beyt
anlayışı hakkındaki görüş ve düşünceleri değerlendirilmiştir.
Ayrıca Alevi inanç ve kültürel unsurlarının Din Sosyolojisi
açısından bir değerlendirmesi yapılarak bir sonuç çıkarılmaya çalışılmış,
Araştırma alanında yapılan gözlemler neticesinde Alevî-Bektaşi inanç ve
değerleri ile ilgili elde edilen bulgu ve bilgiler sosyolojik açıdan
değerlendirmelere tabi tutulmuştur.

A SOCIOLOGICAL APPROACH TO THE RELIGIOUS WORLDVIEW OF ALEVIS IN SIVAS

Year 2015, Volume: 3 Issue: 1, 199 - 228, 01.06.2015

Abstract

In this paper, we tried to examine , as a socio- culturel fact, the tradition of Alawishm-Bektashim in Yassıpınar and Serinyayla .We tried to ascertain the general religious situation belief and proyers life. We appraised the concetion of Allah-Muhammed-Ali, the belief in holy books, the judge day and the hoppining of faith. In the conclusion, this Alevi blief and culturel elements of an assesment making for the Sociology of Region, and tried to be a result. We tried to apprais in informations and findings about Alewıshm- Bektashısm beliefs and valve that we abtoined by the help of our investigotions

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA49SG98ZC
Journal Section Research Articles
Authors

Hasan Coşkun This is me

Publication Date June 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 1

Cite

ISNAD Coşkun, Hasan. “SİVAS ALEVÎLERİNİN DİN ANLAYIŞINA SOSYOLOJİK BİR BAKIŞ (YASSIPINAR VE SERİNYAYLA KÖYLERİ ÖRNEĞİ)”. Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/1 (June 2015), 199-228.