Research Article
BibTex RIS Cite

İMALAT VE HİZMET ÖRGÜTLERİNİN İŞGÖREN MOTİVASYONU AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI: GİRESUN’DAKİ İŞLETMELERDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Year 2020, , 60 - 79, 30.06.2020
https://doi.org/10.46849/guiibd.657106

Abstract

Özet
Bu çalışmada Giresun ilindeki imalat ve hizmet işletmelerinde bulunan işgören motivasyonu ve motivasyonu etkileyen ekonomik, sosyo – psikolojik ve örgütsel faktörlerin ne kadar etkili olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Giresun ilinde bulunan iki imalat işletmesi ve bir hizmet işletmesi dahil edilmiştir. Katılımcıların sayısı imalat işletmelerinden 50 işgören, hizmet işletmesinden 50 işgören ve toplamda 100 kişiden oluşmaktadır.
Araştırmanın modeli kapsamında gerçekleştirilen karşılaştırmalı analizlerde imalat ve hizmet işletmesinde bulunan işgörenlerin motivasyonlarını etkileyen faktörlerden biri olan ekonomik faktörlere bakış açılarında fark olduğu belirlenmiştir. Sosyo – Psikolojik ve örgütsel faktörlere yönelik bakış açılarında ise bir fark olmadığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Motivasyon Teorileri, İşgören Motivasyonu, Motivasyonu Etkileyen Faktörler

References

  • KAYNAKÇA Akat, İ. ve Üner, N. (1993). İşletme Yönetimi. İzmir: Doğruluk Matbaacılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Arıkan, R. (2004). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. Ankara: Asil Yayın.
  • Başaran, İ. E. (2008). Örgütsel Davranış İnsanın Üretim Gücü. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Dündar, S., Özutku, H., ve Taşpınar, F. (2007). İçsel Ve Dışsal Motivasyon Araçlarının İş Görenlerin Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir İnceleme. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(2).
  • Eroğlu, F. (2007). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Günbayı, İ. (2000). Örgütlerde İş Doyumu Ve Güdüleme. Ankara: Özem Yayıncılık.
  • Kaplan, M. (2007). Motivasyon Teorileri Kapsamında Uygulanan Özendirme Araçlarının İşgören Performansına Etkisi Ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kekül, O. (2018). İmalat ve Hizmet Örgütlerinin İşgören Motibasyonu Açısından Karşılaştırılması: Giresun’daki İşletmelerde Gerçekleştirilen Bir Alan Araştırması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Giresun: Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçel, T. (2010). İşletme Yöneticiliği, Yönetim ve Organizasyonlarda Davranış Klasik Modern-Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Mullins, L. J. (2010). Management & Organisational Behaviour.
  • Onan, L., Tüzün, B. (2005). Motivasyon. İstanbul: Epison Yayıncılık.
  • Onaran, O. (1981). Çalısma Yasamında Güdülenme Kuramları. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgileri Fakültesi Yayınları.
  • Parijat, P., Bagga, S. (2014). Victor Vroom’s Expectancy Theory of Motivation – An Evaluation. International Research Journal of Business and Management(9), 1-8.
  • Sekhar, C., Patwardhan, M. Ve Signh, R. K. (2013). A Literature Review on Motivation. International Network of Business and Management, 472-487.
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T., ve Çelik, A. (2014). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Tınaz, P. (2005). Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Yalçın, S. (1991). Personel Yönetimi. İstanbul: Küre Ajans.
Year 2020, , 60 - 79, 30.06.2020
https://doi.org/10.46849/guiibd.657106

Abstract

References

  • KAYNAKÇA Akat, İ. ve Üner, N. (1993). İşletme Yönetimi. İzmir: Doğruluk Matbaacılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Arıkan, R. (2004). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. Ankara: Asil Yayın.
  • Başaran, İ. E. (2008). Örgütsel Davranış İnsanın Üretim Gücü. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Dündar, S., Özutku, H., ve Taşpınar, F. (2007). İçsel Ve Dışsal Motivasyon Araçlarının İş Görenlerin Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir İnceleme. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(2).
  • Eroğlu, F. (2007). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Günbayı, İ. (2000). Örgütlerde İş Doyumu Ve Güdüleme. Ankara: Özem Yayıncılık.
  • Kaplan, M. (2007). Motivasyon Teorileri Kapsamında Uygulanan Özendirme Araçlarının İşgören Performansına Etkisi Ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kekül, O. (2018). İmalat ve Hizmet Örgütlerinin İşgören Motibasyonu Açısından Karşılaştırılması: Giresun’daki İşletmelerde Gerçekleştirilen Bir Alan Araştırması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Giresun: Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçel, T. (2010). İşletme Yöneticiliği, Yönetim ve Organizasyonlarda Davranış Klasik Modern-Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Mullins, L. J. (2010). Management & Organisational Behaviour.
  • Onan, L., Tüzün, B. (2005). Motivasyon. İstanbul: Epison Yayıncılık.
  • Onaran, O. (1981). Çalısma Yasamında Güdülenme Kuramları. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgileri Fakültesi Yayınları.
  • Parijat, P., Bagga, S. (2014). Victor Vroom’s Expectancy Theory of Motivation – An Evaluation. International Research Journal of Business and Management(9), 1-8.
  • Sekhar, C., Patwardhan, M. Ve Signh, R. K. (2013). A Literature Review on Motivation. International Network of Business and Management, 472-487.
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T., ve Çelik, A. (2014). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Tınaz, P. (2005). Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Yalçın, S. (1991). Personel Yönetimi. İstanbul: Küre Ajans.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Kurtuluş Genç

Okan Kekül

Publication Date June 30, 2020
Submission Date December 9, 2019
Acceptance Date June 29, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Genç, K., & Kekül, O. (2020). İMALAT VE HİZMET ÖRGÜTLERİNİN İŞGÖREN MOTİVASYONU AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI: GİRESUN’DAKİ İŞLETMELERDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Giresun Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1), 60-79. https://doi.org/10.46849/guiibd.657106

Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi