Park et-Devam et Sistemleri (P+D) kent içi ulaşımda binek otosunu tercih eden bireylerin kent bütününde ve kent merkezi çeperinde oluşturulan otoparklara park edip, yolculuklarını toplu taşıma ile sürdürmelerini sağlayan aktarma sistemleridir. Bu sistemler kentlerdeki trafik sıkışıklığı, sera gazı emisyonları ve çevresel kirlilikleri azaltmayı amaçlar. P+D sisteminin tercih edilebilirliğini artırmak için çeşitli ulaşım politikalarıyla desteklenmelidir. Bunlardan en önemlileri kent merkezine binek otosu girişinin kısıtlanması ve kent merkezine girişin ücretlendirilmesidir. Bu politikaların uygulanması ile kent merkezindeki sıkışıklığın önüne geçilerek fiziksel, görsel ve çevresel açıdan oluşacak problemler engellenmiş olur. Bu çalışmada VISUM 12.52-07 Ulaşım Talep Yönetimi Programı kullanılarak Ankara kent merkezinde belirlenen yedi Trafik Analiz Zonu’da taşıt girişinin ücretlendirilmesiyle azalan binek otosu yolculuğunun P+D sistemi vasıtasıyla toplu taşımaya aktarılması modellenmiştir. Modelde azalan binek otosu sayısına bağlı olarak aktarma yapılan toplu taşım yolculuğu miktarı, sera gazı miktarındaki azalma ve kent merkezi varışlı yolculuk desenindeki değişimlere ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır.
Journal Section | Original Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 20, 2017 |
Submission Date | October 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 1 |