Çok uluslu şirketler tarafından firmalara farklı maliyet ve rekabet avantajları sağlaması nedeniyle son dönemlerde sıkça tercih edilen pazarlama metotlarından biri de “doğrudan satış” sistemidir. Çoğunlukla takviye edici gıdalar, kozmetik ürünleri ve küçük ev aletlerinin satışında kullanılmakta olan bu sistemin işleyişinde ithalatçı firmalar tarafından eşyanın satış hasılasının bir kısmının ithalattan sonraki bir aşamada ihracatçıya transfer edilmesi, bu ürünlerin ithalatı aşamasında gümrük kıymeti beyanını daha özellikli konuma sokmaktadır. İthalatçı firmalar tarafından komisyon, prim, ikramiye veya başka adlar altında ihracatçıya ödenen bu bedellerin gümrük mevzuatında bulunan gümrük kıymetine ilişkin hükümler karşısındaki durumunun değerlendirilmesi oldukça önemlidir
One of the most preferred marketing method favoured by multinational corporations due to its different cost and competency advantages is “direct selling” system. The system, which is frequently used to market supplements, cosmetic products and kitchenwares, makes decleration of customs value in a specific way because of transferring a portion of sales to exporters by importers. It is quite important to asses payments made by importers under the name of premium, commission or bonus in terms of customs value legislation
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 9 |
Our Journal is under the evaluation of the ULAKBİM TR Dizin Index and indexed by ASOSINDEX and SOBİAD.