Tüketici kredisi kullananların bankalar ile yaşamış olduğu sıkıntıların minimum seviyeye indirilmesi ve tüketici memnuniyetinin ön plana çıkarılabilmesi için tüketici kredisine ilişkin kurallar güncellenmiştir. Bu bağlamda Avrupa Birliği müktesebatı ile uygulamada karşılaşılan sorunlar ve mevzuattan kaynaklanan eksiklikler de göz önünde bulundurularak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda tüketici kredisine ilişkin olan hükümler yeniden ele alınmıştır. Getirilen yeni hükümlerle, tüketici kredisi kullananların haklarının korunmasının yanı sıra bankalar arasındaki bazı uygulama farklılıklarının da standardize edilmesi amaçlanmıştır. Toplumu oluşturan gerçek ve tüzel kişilerin ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket etmek suretiyle yaptıkları her türlü mal veya hizmet alış verişi işlemi tüketici faaliyeti olarak değerlendirilmektedir. Bu nedenle toplumun tamamının diğer bir ifadeyle tüketicilerin hak mahrumiyetine uğramamaları için Kanunda öngörülmüş olan usul ve süreçler hakkında bilgi sahibi olmaları ve kendilerine tanınmış olan yasal sürelere riayet etmeleri gerekmektedir. İşte bu çalışmada, tüketici kredisi kullananların bankalar ile yaşamış olduğu sıkıntıların minimum seviyeye indirilebilmesi için 6502 sayılı Kanunda öngörülen süre, süreç ve usuller detaylı olarak ele alınmış ve değerlendirilmiştir
Rules related to consumer loans are updated for increasing consumer satisfaction and minimizing problems occurred between consumers and banks. While doing this, EU legislations, implementation problems and inadequacy of national legislation are considered and Consumer Protection Act is redesigned. New rules are, in addition to other goals, aimed to protect consumer rights and standardize the different implementation procedures of Banks. According to law, goods and services trade made by real and legal persons are considered as consumer transaction as long as they are not related to commercial and professional motivation. So we can claim that every person is a consumer. To be able to use their rights, consumers should know the procedures and rules enacted in the law. In this study, I specified and assessed the timing, procedures and methods of Consumer Protection Act in order to minimize possible problems between consumers and Banks and guide consumers about their rights
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 9 |
Our Journal is under the evaluation of the ULAKBİM TR Dizin Index and indexed by ASOSINDEX and SOBİAD.