Uluslararası ticaretin liberal politikalar zeminine yıllar önce oturmasına rağmen, ülkeler arasında ticaret miktarı hala istenen düzeylerde değildir, uluslararası kurumlar tarafından bu yetersizlik sıklıkla her ortamda dile getirilmektedir. Bunun en önemli nedenleri artık görünen engeller değil görünmeyen engellerdir. İkili ticaret anlaşmaları ile iki ülke kendi arasında anlaşmaktadır. Gümrük tarifeleri mallar bazında minimum düzeye indirilmektedir. Gelecek beş veya on yıl içinde neredeyse tüm mallarda sıfır gümrüklere varan indirimler konusunda ülkeler anlaşmaktadırlar. Fakat diğer taraftan aynı ölçüde görünmez engeller artmakta, dış ticarette beklenen iyileşmeler görülmemektedir. Başlıca görünmez engeller gümrük kapılarında başlamakta karayolu taşımacılığı yapılıyor ise ve transit geçilmesi gereken birden fazla ülke varsa yerel yönetimlerden karayolu yetkililerine polis ve güvenlik güçlerine kadar bütün taraflar el birliği edercesine görünmez bariyerler koymaktadırlar
Although international trade has been established for many years, the level is not satisfactory and many international institutions have discussed this. Expected developments are not seen in the international trade. The major invisible tariffs begin at the customs gate. There is more than one country which must be passed in transit. It is very important for road transport, because the invisible barriers affect road transport much more. The greatest problems are invisible barriers: two countries making an agreement that contains a bias; tariffs are not agreed on; invisible barriers increase as more countries join; there are customs/management/transport/security/policing barriers
Invisible Barriers Logistics Customs Transactions Export Import International Trade Transactions
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 8 |
Our Journal is under the evaluation of the ULAKBİM TR Dizin Index and indexed by ASOSINDEX and SOBİAD.