ülkemizin dış ticaret hacminin son on yılda sürekli gelişmesinin yanı sıra ülkemizin avrupa ile asya arasındaki ticarette de bir köprü vazifesi görmesi başta transit işlemleri olmak üzere gümrük işlemlerinin kolaylaştırılmasını zorunlu hale getirmiştir. zira, uygulanmakta olan gerek Tır karnesi gerek kağıt ortamında işlemleri yapılan transit beyannamesi gerekse diğer transit araçlarının kaçakçılığa önlemeye karşı başarısız olduğu aşikardır. Bu noktada, bu ve bunun gibi sıkıntıların giderilmesi için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı avrupa’da uzun zamandır kullanılan Ortak Transit Sistemine 07/02/2013 tarihinde en sonunda tamamen entegre olmuştur. Bu yazımızda, Ortak Transit rejiminin amacı, son düzenlemelerin ne yenilikler getirdiği ve bu sistemin gümrük idaresi ile mükelleflere ne avantajlar ortaya çıkardığı hususlarında ayrıntılı bilgi verilmeye çalışılacaktır
Both continuous incease in our country’s foreign trade volume in last ten years and being a bridge between Europe and Asia push Turkey to facilitate especially transit operations and customs procedures. Indeed, it is clear that the apllied TIR Carnet, transit declaration on papers and other transit vehicles failed to prevent smugling at certain definite points. At this point, to resolve this and other problems, Ministry of Customs and Trade absolutely adopted Common Transit System that have long been used in Europe on 07/02/2013 at-the-end. In this article, will be made to give detailed informations as to the purpose of the Common Transit System, the last regulations brought what’s innovations and this system has beared what’s advantages to customs administration and taxplayers
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 1 |
Our Journal is under the evaluation of the ULAKBİM TR Dizin Index and indexed by ASOSINDEX and SOBİAD.