Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler
(KAÇED), büyük gruplar için tasarlanan, internet bağlantısı olan herkes
tarafından her yerden erişilebilen, herhangi bir giriş koşulu bulunmayan genelde
ücretsiz, yapılandırılmış çevrimiçi dersleri ifade etmektedir. KAÇED’ler
üzerinde gerçekleştirilen ilk çalışmalar büyük ölçüde bu derslere katılanların
özelliklerini belirleme üzerine odaklanmıştır. Alanyazın, katılımcıların eğitim
düzeyleri, demografik özellikleri, öğrenme stratejileri gibi farklı
özelliklerini ortaya koymuştur. Ancak hangi yenilikçi kategorisine girdikleri
konusunda bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu araştırma ile özellikle Türkiye’de
sunulan Türkçe KAÇED’lere katılanların yenilikçilik düzeyleri (kategorileri)
ile demografik özellikleri araştırılmıştır. Böylece, daha nitelikli KAÇED
tasarımı için ipuçları elde edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, Anadolu
Üniversitesi AKADEMA platformunda sunulan 4 KAÇED’e katılan katılımcılarla
gerçekleştirilmiş; Bireysel Yenilikçilik Ölçeği bir çevrimiçi anket kapsamında
kullanılarak veriler toplanmıştır. Sonuç olarak, KAÇED katılımcılarının genelde
dengeli dağılmakla birlikte en fazla ‘sorgulayıcı’ ve ‘kuşkucu’
katergorilerinde oldukları saptanmıştır. Elde edilen bulgular ile
katılımcıların demografik özellikleri arasındaki ilişkiler de araştırılmış ve
varılan sonuçlar alanyazınla tartışılmıştır.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler KAÇED Katılımcıları Bireysel Yenilikçilik Yenilikçilik Kategorisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 1 |