The aim of this study is to determine
whether Harran University students differ in terms of demographic factors of
service quality perceptions of the services offered by the university. Students
that study at Harran University Faculty of Economics and Administrative
Sciences constitutes the study’s universe. 490 student questionnaires were
applied using simple random sampling method. T-test was employed to determine
if there is a difference between gender and marital status groups in terms of
service quality perception. As a result of the analysis, it was determined that
the perceptions of the quality of the services received from Harran University
did not differ according to the gender status of the students. Anova test was
employed to determine if there is a difference between the family income
situation and the study group of departments in terms of service quality
perception. As a result of the analysis, it was determined that the perceptions
of the quality of the services received from Harran University vary according
to the level of family income.
Bu çalışmanın amacı, Harran Üniversitesi
öğrencilerinin üniversitenin sunmuş olduğu hizmetlere yönelik hizmet kalitesi
algılarının demografik faktörleri bağlamında farklılık gösterip göstermediğini
belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Harran Üniversitesi İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesinde eğitim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Basit tesadüfi
örnekleme yöntemi kullanılarak 490 öğrenciye anket uygulanmıştır. Hizmet
kalitesi algısı açısından cinsiyet grupları arasında farklılık olup olmadığını
belirlemek amacıyla T-testi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda,
öğrencilerin Harran Üniversitesinden aldıkları hizmetlerin kalitesine yönelik
algılarının cinsiyet durumuna göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Hizmet kalitesi algısı açısından aile gelir durumu ve öğrenim görünen bölüm
grupları arasında bir farklılığın bulunup bulunmadığını belirlemek amacıyla
Anova Testinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin
Harran Üniversitesinden aldıkları hizmetlerin kalitesine yönelik algılarının
aile gelir düzeyine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |