Infrastructural, structural and environmental issues pose great
challenges for sustainable tourism. Local governments prove inadequate to
reduce the environmental pressure building up in mass tourism destinations,
especially in the high season. Tourist complaints play a strategic role in
solving such issues. In this context,
this study aimed to identify infrastructural, structural and environmental
issues based on tourist complaints and to bring insight on how local governments
approach these issues and why there have no elbow room for improvement at
times. Tourist complaints about visual, noise, water, air, and soil pollution
arising from infrastructural, structural and environmental issues and other
complaints about poor use of land were collected from sikayetvar.com website,
an online complaint platform. Complaint handling process and potential
solutions were explored using phone interviews with local authorities.
Comparative analysis showed that a new government department needs to be
established for the solution of environmental issues, and highlighted the
importance of environmental planning, respect to capacity limits and regular
environmental assessments in the region. Recommendations were made based on
findings
Destination Management Sustainability Complaint e-Complaint Antalya.
Turizmin sürdürülebilirliğinin
sağlanmasında altyapı, üstyapı ve çevre sorunları büyük bir engel teşkil
etmektedir. Özellikle kitle turizmi destinasyonlarında ve yüksek sezonda ortaya
çıkan çevresel baskı karşısında yerel yönetimler yetersiz kalmaktadır. Sorunların
çözülmesinde ise turist şikâyetleri stratejik bir öneme sahiptir. Bu bağlamda araştırmada turist şikâyetleri
kapsamında altyapı, üstyapı ve çevre sorunlarının tespiti amaçlanmış, tespit
edilen belirli sorunlar hakkında ilgili yerel yönetimlerin görüşleri alınarak
yerel yönetimlerin daha derinde konuya nasıl yaklaştıkları ve onların hareket
alanını daraltan sorunlar anlaşılmaya çalışılmıştır. Turistlerin Antalya’daki
turizm beldelerinde altyapı, üstyapı ve çevre kirliliğinin neden olduğu görüntü,
gürültü, su, hava, toprak kirliliği ve yanlış saha kullanımlarına neden olan
çevresel sorunlar hakkındaki şikâyetleri elektronik ortamda yayın yapan “şikayetvar.com”
adlı internet sitesinden elde edilmiştir. Şikâyetlerin ele alınışı ve çözüm
potansiyeli ise belediye yetkilileri ile telefon görüşmeleri yapılarak
anlaşılmaya çalışılmıştır. Yapılan karşılaştırmalı çalışma, çevresel sorunların
çözümünde yerel yönetimlerin dışında bir kuruluşun gerekliliğini, çevresel
planlamanın önemini, taşıma kapasitesinin üzerinde turist alınmaması ve bölgeye
çevresel değerlendirme analizlerinin yapılmasının gerekliliğini ortaya
koymuştur. Bulgular çerçevesinde öneriler sunulmuştur.
Destinasyon Yönetimi Sürdürülebilirlik Şikâyet E- Şikâyet antalya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 2019 Ek Sayı |