CIPP, eğitim çalışmalarında herhangi bir eğitim programını değerlendirmek için kullanılan yaygın bir program değerlendirme modelidir. Bu çalışma, bir Türk vakıf üniversitesinde verilen akademik amaçlı İngilizce II dersinin programını değerlendirmeyi amaçlar. Bu nedenle, betimsel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. 23 İngilizce öğretim görevlisi çalışmaya katılmıştır. Veriler, öğretmen temelli CIPP program değerlendirme ölçeğinin adapte edilmiş versiyonu ile toplanmıştır. Veriler, betimsel istatistikle analiz edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları göstermiştir ki katılımcıların, genellikle programın bağlam, girdi, süreç ve ürün boyutlarıyla ilgili olarak genellikle olumlu düşünceleri vardır; fakat her bir boyutta birkaç geliştirilmesi gereken nokta mevcuttur: süreç boyutunda programın sınıfların fiziksel koşullarına ve öğrencilerin İngilizce artalan bilgilerine uygun olması; girdi boyutunda ders kitabı ve önerilen materyaller; süreç boyutunda teorik bilgileri çalışmak ve aktiviteleri yapmak için ayrılan zaman ile ilginç ve motive etmeyen aktiviteler; ürün sürecinde öğrencilerin bireysel ihtiyaçları ve İngilizceyi akademik amaçlarla çalışmayı teşvik etmeme.
CIPP is a common program evaluation model used in educational studies to evaluate any educational program. This study aimed to evaluate the program of English for academic purposes II given in a Turkish foundation university. Therefore, it was designed as descriptive research. 23 English language instructors participated in the research. The data was collected through the adapted version of a teacher-based CIPP program evaluation scale. The data was analyzed by using descriptive statistics. The findings of the study indicated that the participants had generally positive thoughts about the context, input, process, and product dimensions of the program, but there were some weaknesses in each dimension: the relevancy of the program to the physical conditions of the classes and the students’ English background knowledge in the context dimension; the course book and suggested materials in the input dimension; time allocated to study the theoretical knowledge and do the activities and uninteresting and demotivating activities in the process dimension; the individual needs of the students and not encouraging to study English for academic purposes in the product dimension.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |