Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation on The Relationsip between Individual Entrepreneur Perception and Teaching Quality Perception of University Students

Yıl 2020, Cilt: 11 Sayı: 3, 846 - 857, 25.10.2020

Öz

This research aims to investigate the relationship between individual entrepreneurship perception and teaching quality perception of university students. The research was conducted in the relational screening model, which is one of the general screening models, and the group consisted of 241 university students who were eligible to reach the study. In the research, “Individual Entrepreneurship Perception Scale” developed by İncik and Uzun (2017) was used to determine students' entrepreneurship, and “The Scale of assessment of University Students' Teaching Quality” developed by Ginns, Prosser and Barrie (2007) and adapted into Turkish by Özcan (2013) was used to determine the teaching quality. Data collection tools were implemented to the students after being arranged on the web by the researcher. The relationship between individual entrepreneurship perception and teaching quality perception was calculated with Pearson Moment Multiplication Correlation, and changes in terms of other demographic variables were tested with the t-test. According to the results of the research, a positive significant relation was found between the individual entrepreneurship perception and some sub-dimensions of the teaching quality perception. In addition, it was determined that students' individual entrepreneurship perceptions of teaching quality perception did not different by gender.

Kaynakça

  • Adentunji A.T., Kayode L. W.(2016), Teaching Quality In Higher Education: Implications On Entrepreneurshıp In Nigeria, s:205
  • Akyurt, N. (2018), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Sağlık Örneği. MedicalSciences, 13(2), 43-57.
  • Aytaç Ö., İlhan S., (2007), Girişimcilik ve Girişimci Kültür:Sosyolojik bir Perspektif, s:102
  • Bakar, R., Islam , Md., Lee, J. ( 2014), Entrepreneurship Education: Experiences in Selected Countries, , International Education Studies; Vol. 8, No. 1; 88- 96
  • Bakırcı, H., Günbatar, M. S. (2017), Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 543-563
  • Bozkurt Ö.Ç., Kalkan A., K. O., Alparslan A. M., (2012), Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma, s: 240, 244.
  • Bulut Ç., Aslan G. (2014), Üniversitelerde Girişimcilik Eğitimi, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, S:14
  • Çetindamar, D. (2002), Türkiye’de Girişimcilik, Türk Sanayici ve İşadamları Derneği, Yayın No:Tüsiad-T/2002-12/340.
  • Demirtaş, Z. (2017), Eğitimde Program Değerlendirme Yaklaşımlarına Genel Bir Bakış,s:757
  • Durukan T. (2006), Dünden Bugüne Girişimcilik Ve 21. Yüzyılda Girişimciliğin Önemi, s:1
  • Duygulu, E. (2008), Algılanan Kurumsal Görünüm, Proaktif Kişilik Özelliği ve İş Kurma (girişimcilik) Tutumu.s:96
  • Işığıçok, E. (2004), Toplam Kalite Yönetimi Bakış Açısıyla İstatistiksel Kalite Kontrol. Bursa : Ezgi Kitabevi.
  • İşcan, Ö. F., & Kaygın, E. (2011), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 443-462.
  • İncik E.Y., Uzun N.G, (2017), Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği:Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması, s:485- 10

Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Girişimcilik Algıları ile Öğretim Kalitesi Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 11 Sayı: 3, 846 - 857, 25.10.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ile öğretim kalitesi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup, araştırmaya ulaşılması açısından elverişli olan 241 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin bireysel girişimcilik algılarının tespiti için İncik ve Uzun (2017)’un geliştirdiği “Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği”, öğretim kalitesi algılarının belirlenebilmesi için ise Ginns, Prosser ve Barrie (2007) tarafından geliştirilen ve Özcan (2013)’ün tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Kalitesini Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Veri toplama araçları araştırmacılar tarafından web ortamında düzenlenerek öğrencilere uygulanmıştır. Bireysel girişimcilik algısı ve öğretim kalitesi algıları arasındaki ilişki Pearson Moment Çarpım Korelasyonu ile hesaplanmış, diğer demografik değişkenler açısından değişimler ise t testi ile test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, bireysel girişimcilik algıları ile öğretim kalitesi algılarının bazı alt boyutları arasındaki pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerinin hem bireysel girişimcilik algıları hem de öğretim kalitesi algılarının cinsiyete göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Adentunji A.T., Kayode L. W.(2016), Teaching Quality In Higher Education: Implications On Entrepreneurshıp In Nigeria, s:205
  • Akyurt, N. (2018), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Sağlık Örneği. MedicalSciences, 13(2), 43-57.
  • Aytaç Ö., İlhan S., (2007), Girişimcilik ve Girişimci Kültür:Sosyolojik bir Perspektif, s:102
  • Bakar, R., Islam , Md., Lee, J. ( 2014), Entrepreneurship Education: Experiences in Selected Countries, , International Education Studies; Vol. 8, No. 1; 88- 96
  • Bakırcı, H., Günbatar, M. S. (2017), Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 543-563
  • Bozkurt Ö.Ç., Kalkan A., K. O., Alparslan A. M., (2012), Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma, s: 240, 244.
  • Bulut Ç., Aslan G. (2014), Üniversitelerde Girişimcilik Eğitimi, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, S:14
  • Çetindamar, D. (2002), Türkiye’de Girişimcilik, Türk Sanayici ve İşadamları Derneği, Yayın No:Tüsiad-T/2002-12/340.
  • Demirtaş, Z. (2017), Eğitimde Program Değerlendirme Yaklaşımlarına Genel Bir Bakış,s:757
  • Durukan T. (2006), Dünden Bugüne Girişimcilik Ve 21. Yüzyılda Girişimciliğin Önemi, s:1
  • Duygulu, E. (2008), Algılanan Kurumsal Görünüm, Proaktif Kişilik Özelliği ve İş Kurma (girişimcilik) Tutumu.s:96
  • Işığıçok, E. (2004), Toplam Kalite Yönetimi Bakış Açısıyla İstatistiksel Kalite Kontrol. Bursa : Ezgi Kitabevi.
  • İşcan, Ö. F., & Kaygın, E. (2011), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 443-462.
  • İncik E.Y., Uzun N.G, (2017), Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği:Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması, s:485- 10
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necmiye Tülin İrge 0000-0001-9936-6229

Yüksel Yalçın 0000-0002-9743-9399

İbrahim Yıldırım 0000-0002-3283-1437

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 17 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İrge, N. T., Yalçın, Y., & Yıldırım, İ. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Girişimcilik Algıları ile Öğretim Kalitesi Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 846-857. https://doi.org/10.36362/gumus.796346