Sosyal medya platformları insanların kendilerini ifade ettikleri ve sadece toplumun bir kesimininin görüşlerinin yer aldığı medya araçlarına oranla büyük kitlelerin de kendi görüşlerini iletebildikleri mecralar haline gelmiştir. Bu etkileri sebebiyle son zamanlarda bahse konu platformlarda yer alan görüşlerin birçok alana etkisinin olup olmadığı araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Bu çalışmada da sosyal medya platformlarından Twitter ile hisse senedi fiyatları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaya çalışıyoruz. Çalışmada BIST30’da yer alan 30 işletmeye ait negative ve pozitif tweetler 02.01.2014-31.01.2020 arası günlük very olarak kullanılmıştır. Çalışmada sırasıyla Pesaran yatay kesit bağımlılık testi, Panicca birim kök testi ve DOLSMG tahmincisi ile elde edilen model tahmin edilmiştir. Panelin geneli için tüm katsayılar anlamlıdır. Negatif değişkeninin katsayısı negatif işaretlidir. Şirketler hakkında atılan olumsuz tweetler şirkete ait hisse senedi getirisini olumsuz etkilemektedir. Pozitif değişkeninin katsayısı pozitif işaretlidir. Şirketler hakkında atılan olumlu tweetler şirkete ait hisse senedi getirisini olumlu etkilemektedir. Olumsuz tweetlerin etkisi daha fazladır. Hacim değişkeninin katsayısı pozitif işaretlidir. Şirket hacminin büyüklüğü hisse senedi getirisini olumlu etkilemektedir. Elde edilen bulgular hisse senedi getirilerinin sosyal medya paylaşımlarına karşı duyarlı olduğunu göstermektedir.
Social media platforms have become channels where people can express themselves. Large masses can convey their opinions compared to the media where only a part of the society has views. Due to these effects, it is of interest to researchers whether the views on the aforementioned platforms have had an impact on many areas. In this study, we try to reveal the relationship between Twitter, one of the social media platforms, and stock prices. In the study, negative and positive tweets of 30 businesses in BIST 30 were used as daily data between 02.01.2014-31.01.2020. In the study, the model obtained by Pesaran cross section dependency test, Panicca unit root test and DOLSMG estimator was estimated. All the coefficients are significant for the entire panel. The coefficient of the negative variable has a negative sign. In other words, unfavourable tweets about companies affect the company's stock returns negatively. The coefficient of the positive variable has a positive sign. In other words, positive tweets about companies positively affect the company's stock returns. Unfavourable tweets have more impact. The coefficient of the volume variable has a positive sign. In other words, the size of the company volume positively affects the stock return. Findings show that stock returns are sensitive to social media posts.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Şubat 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 1 |