BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Siyaset Pazarlamasında Rakibe Pazarlama Üzerine Alan Araştırması: Trabzon İli Örneği

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 8, 0 - , 01.06.2013

Öz

Bu çalışmada seçmenlerin demografik özellikleri açısından siyasi partilerde rakibe pazarlama konusu değerlendirilmiştir. Bu amaçla Trabzon ilinde 371 seçmen ile yüz yüze anket yapılmıştır. Anketlerin analizinde faktör analizi, tek örneklem t-testi ve çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) testlerinde yararlanılmıştır. Çalışmanın en önemli sonucu; seçmenler ana muhalefet ve ikinci muhalefet partisinin faaliyetleriyle iktidara oy kazandırdığı düşüncesindedirler.

Kaynakça

  • ALTUNIŞIK, Remzi; Recai COŞKUN, Serkan BAYRAKTAROĞLU ve Engin YILDIRIM; (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • ARKLAN, Ümit; (2006), “Siyasal Liderlikte Karizma Olgusu: Recep Tayyip Erdoğan Örneğinde Teorik Ve Uygulamalı Bir Çalışma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:16, ss.48.
  • BAINES, Paul R.; Phil HARRIS ve Barbara R. LEWIS; (2002), “The Political Marketing Planning Process: Improving Image and Message in Strategic Target Areas”, Marketing Intelligence&Planning, 20(1), pp. 6-14.
  • BALCI, Şükrü; (2007), “Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 4(1).
  • BAYRAKTAROĞLU GÜDÜM, Gül; (2002), “Politik Yaşamda Pazarlama Yaklaşımları”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 7(2), 159-168. ss. 73-106.
  • BUTLER, Patrick ve Neil COLLINS; (1994), “Political Marketing: Structure and Process”, European Journal of Marketing, 28(1), pp. 19-34.
  • ÇATI, Kahraman ve Seyfettin ASLAN; (2003), “Politik Pazarlama Açısından Seçmen Kararlarında Etkili Olan Faktörler ve Sivas Örneği”, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17(3-4), ss. 255-270.
  • DEMİRTAŞ, Mehmet Can; (2010), Seçmen Tercihlerinin Siyasal Pazarlama Karması Açısından Analizi: İzmir İlinde Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DİVANOĞLU USLU, Sevilay; (2008), “Seçim Kampanyalarında Siyasal Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri ve Önemi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), ss. 105-118.
  • KALAYCI, Şeref (Ed.); (2005), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 1. Baskı, Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., 322s.
  • Keresteci, Zuhal; (2006), Siyasal Partilerin Politik Pazarlama Uygulamaları ile Bu Uygulamaların Seçmenler Üzerindeki Etkileri ve Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • KIRKBİR, Fazıl; (2007), “Pazarlama ve Yönetim Oyunları ile 41 Gecede Toplum Mühendisliği”, 1. Baskı, İhlas Gazetecilik A.Ş.,12s.
  • KOTLER, Philip; (1972), “A Generic Concept of Marketing”, Journal of Marketing, 36, ss.46-54.
  • ÖZMEN, Ahmet; (2006), “Örnekleme”, Ali Fuat Yüzer (ed.), İstatistik, 4. Baskı içinde (167194), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 177s.
  • SCAMMELL, Margaret (1999), “Political Marketing: Lessons For Political Science”, Political Studies, XLVII, pp. 718-739.
  • TAN, Ahmet (2002), İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, 1. Baskı, İstanbul: Papatya Yayıncılık, 18s.
  • URL, http://www.ysk.gov.tr/ysk/index.html, 04.04.2011
  • ÜSTE, Rabia Bahar, Berrin YÜKSEL ve Serpil ÇALIŞKAN; (2007), “2007 Genel Seçimlerinde Siyasal Pazarlama Tekniklerinin Kullanımı ve İzmir İli Örneği”, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, ss. 213-232.
  • YALIN EROĞLU, Bahar (2007), Siyasal Düşünce ve Siyasal Tercih Üzerine Değerlerin Etkisi (Siyaset ve Değer İlişkisi ya da İletişimin Siyasalı), Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

-

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 8, 0 - , 01.06.2013

Öz

In this study; it is evaluated that opponent marketing in political parties in terms of voters’ demographic characteristics. For this purpose in Trabzon, there were face to face questionnaire with 371 voter. In the analysis of questionnaire, factor analysis, one sample t-test and Multivariate Analysis of Variance (MANOVA) testes were used. The most important result of this research is; voters think that the main opposition and the second opposition party bring in vote to the rulling party with their political activities.

Kaynakça

  • ALTUNIŞIK, Remzi; Recai COŞKUN, Serkan BAYRAKTAROĞLU ve Engin YILDIRIM; (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • ARKLAN, Ümit; (2006), “Siyasal Liderlikte Karizma Olgusu: Recep Tayyip Erdoğan Örneğinde Teorik Ve Uygulamalı Bir Çalışma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:16, ss.48.
  • BAINES, Paul R.; Phil HARRIS ve Barbara R. LEWIS; (2002), “The Political Marketing Planning Process: Improving Image and Message in Strategic Target Areas”, Marketing Intelligence&Planning, 20(1), pp. 6-14.
  • BALCI, Şükrü; (2007), “Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 4(1).
  • BAYRAKTAROĞLU GÜDÜM, Gül; (2002), “Politik Yaşamda Pazarlama Yaklaşımları”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 7(2), 159-168. ss. 73-106.
  • BUTLER, Patrick ve Neil COLLINS; (1994), “Political Marketing: Structure and Process”, European Journal of Marketing, 28(1), pp. 19-34.
  • ÇATI, Kahraman ve Seyfettin ASLAN; (2003), “Politik Pazarlama Açısından Seçmen Kararlarında Etkili Olan Faktörler ve Sivas Örneği”, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17(3-4), ss. 255-270.
  • DEMİRTAŞ, Mehmet Can; (2010), Seçmen Tercihlerinin Siyasal Pazarlama Karması Açısından Analizi: İzmir İlinde Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DİVANOĞLU USLU, Sevilay; (2008), “Seçim Kampanyalarında Siyasal Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri ve Önemi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), ss. 105-118.
  • KALAYCI, Şeref (Ed.); (2005), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 1. Baskı, Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., 322s.
  • Keresteci, Zuhal; (2006), Siyasal Partilerin Politik Pazarlama Uygulamaları ile Bu Uygulamaların Seçmenler Üzerindeki Etkileri ve Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • KIRKBİR, Fazıl; (2007), “Pazarlama ve Yönetim Oyunları ile 41 Gecede Toplum Mühendisliği”, 1. Baskı, İhlas Gazetecilik A.Ş.,12s.
  • KOTLER, Philip; (1972), “A Generic Concept of Marketing”, Journal of Marketing, 36, ss.46-54.
  • ÖZMEN, Ahmet; (2006), “Örnekleme”, Ali Fuat Yüzer (ed.), İstatistik, 4. Baskı içinde (167194), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 177s.
  • SCAMMELL, Margaret (1999), “Political Marketing: Lessons For Political Science”, Political Studies, XLVII, pp. 718-739.
  • TAN, Ahmet (2002), İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, 1. Baskı, İstanbul: Papatya Yayıncılık, 18s.
  • URL, http://www.ysk.gov.tr/ysk/index.html, 04.04.2011
  • ÜSTE, Rabia Bahar, Berrin YÜKSEL ve Serpil ÇALIŞKAN; (2007), “2007 Genel Seçimlerinde Siyasal Pazarlama Tekniklerinin Kullanımı ve İzmir İli Örneği”, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, ss. 213-232.
  • YALIN EROĞLU, Bahar (2007), Siyasal Düşünce ve Siyasal Tercih Üzerine Değerlerin Etkisi (Siyaset ve Değer İlişkisi ya da İletişimin Siyasalı), Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Cançelik Bu kişi benim

Fazıl Kırkbir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Cançelik, M., & Kırkbir, F. (2013). Türkiye’de Siyaset Pazarlamasında Rakibe Pazarlama Üzerine Alan Araştırması: Trabzon İli Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8).