Bu çalışmanın temel amacı, yönetici geliştirmede e-öğrenmenin başarısını etkileyen kritik başarı faktörlerini belirlemektir. Araştırma, Türkiye'de faaliyet gösteren bir katılım bankasının yöneticileri üzerinde yapılmıştır. Araştırma sekiz kişilik bir çalışma grubuyla nitel araştırma desenlerinden bütüncül tek durum çalışmasına göre yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemi amaçlı örnekleme tekniklerinden kritik durum örneklemine göre belirlenmiştir. Araştırma verileri; yöneticilerle yapılan görüşmeler, vaka analizlerinden elde edilen veriler, gözlemler, e-öğrenme platformunun kayıtları, e-öğrenme içerikleri, yetkinlik paketleri ve temel davranış göstergeleri yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler, MAXQDA paket programı kullanılarak ve içerik analizi tekniğine göre analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, katılım bankacılığı sektöründe kurumsal düzeyde e-öğrenme sürecinin başarısını etkileyen kritik başarı faktörlerinin e-öğrenmede önemli olduğunu göstermektedir. Kritik başarı faktörlerinden ortam sürekliliği ve devamlılık faktörünün yönetsel yetkinliklerin geliştirilmesinde diğer faktörlere göre daha önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar yönetsel yetkinliklerin geliştirilmesinde e-öğrenme ve geleneksel öğrenme tekniklerinin aynı zamanda etkin bir şekilde kullanılabileceğini göstermektedir.
Yönetsel yetkinlik kurumsal e-öğrenme e-öğrenmenin başarısı kritik başarı faktörleri
The main purpose of this study is to determine the critical success factors that affect the success of e-learning in executive development. The study was conducted on the executives of a participation bank operating in Turkey. The research was conducted with a study group of eight people. The research was conducted according to the holistic single case study, which is one of the qualitative research designs. The study sample was determined according to the critical situation sample, one of the purposeful sampling techniques. Research data were collected through interviews with managers, data obtained from case analysis, observations, records of the e-learning platform, e-learning contents, competency packages and basic behavior indicators. The obtained data were analyzed using the MAXQDA package program and according to the content analysis technique. Analysis results show that the critical success factors affecting the success of the e-learning process at the corporate level in the participation banking sector are important in e-learning. It was concluded that among the critical success factors, staying in the environment and continuity factors are more important than other factors in developing managerial competencies. These results also show that e-learning techniques can be used effectively and traditional learning techniques to develop managerial competencies.
Managerial competency corporative e-learning e-learning success critical success factors
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1 |