Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Rekreasyon Yönetimi Bölümü Akademisyenlerinin Mevcut Durumu Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 1, 370 - 381, 01.02.2023

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarında yer alan rekreasyon yönetimi lisans programlarında görevli akademisyenlerin eğitim ve uzmanlık alanları ile yayınlarının tematik olarak incelenmesidir. Bu amaçla, 27 Mayıs – 28 Temmuz 2022 tarihlerinde Yükseköğretim Kurulu (YÖK) veri tabanında yer alan akademik personel bilgileri derlenmiş, bu bilgiler kişilerin uzmanlık alanları ve yayınlarının rekreasyon yönetimi ile ilişkisi açısından değerlendirilmiştir. Araştırmada, fakülte ve yüksekokul bünyesinde yer alan 19 rekreasyon yönetimi lisans programında, toplam 92 öğretim elemanının bulunduğu belirlenmiştir. Öğretim elemanları ünvan ve yükseköğrenim mezuniyet derecelerindeki alanlarına göre ayrılmış, ayrıca 71 öğretim üyesinin kitap/kitap bölümü ve makalelerinden oluşan yayınları betimsel olarak analiz edilmiştir. Akademisyenler uzmanlık alanları açısından incelendiğinde doktora alanı rekreasyon yönetimi/ rekreasyon olan 8 akademisyen saptanmıştır. Kitap/ kitap bölümü ve makalelerden 2100 yayının 238’inin rekreasyon yönetimi alanı ile ilişkili olduğu belirlenmiştir. Elde edilen tüm sonuçlar, rekreasyon yönetimi alanının gelişme gösterdiğini, bu alanda uzman akademisyen sayısı ile yayın sayısının da artış gösterdiğini ortaya koymuştur

Kaynakça

  • Ayar, H., & Koç, M. C. (2018). 1980-2018 Yılları arası Türkiye’de rekreasyon alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 96-107.
  • Bahadır, M. (2016). Antikçağ’dan günümüze boş zaman üzerine bir değerlendirme. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (I/2), 103-116.

A Study on the Current Situation of Recreation Management Department Academics

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 1, 370 - 381, 01.02.2023

Öz

The aim of this study is to thematically examine the education and specialization fields and publications of academicians working in recreation management undergraduate programs in higher education institutions in Turkey. For this purpose, the information of academicians in the database of the Council of Higher Education between 27 May and 28 July 2022 was compiled, and this information was evaluated in terms of the fields of expertise of the people and the relationship of their publications with recreation management. Evaluated in terms of its relationship with recreation management. It was determined that there were a total of 92 instructors in 19 recreation management undergraduate programs within the faculty and college. These lecturers are divided according to their titles and higher education graduation degrees, and the publications of 71 lecturers' books/book chapters and articles were analyzed descriptively. In the analysis carried out, the names of the publications were examined and the works were grouped into seven main themes. When the academicians were evaluated according to their fields of expertise, 8 academicians whose doctoral field was leisure/leisure management were determined. It was determined that 238 of the 2100 book publications/book chapters and articles are related to the field of leisure management.

Kaynakça

  • Ayar, H., & Koç, M. C. (2018). 1980-2018 Yılları arası Türkiye’de rekreasyon alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 96-107.
  • Bahadır, M. (2016). Antikçağ’dan günümüze boş zaman üzerine bir değerlendirme. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (I/2), 103-116.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fidel Toker 0000-0002-1261-8946

Hatice Güçlü Nergiz 0000-0002-8848-7014

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2023
Gönderilme Tarihi 22 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Toker, F., & Güçlü Nergiz, H. (2023). Rekreasyon Yönetimi Bölümü Akademisyenlerinin Mevcut Durumu Üzerine Bir İnceleme. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 370-381. https://doi.org/10.36362/gumus.1178723