The objective of this study is to analyze whether educational methods such as expression, discussion, question-answer, collaborative education, research and case study of students studying accounting education differentiating or not in accordance with demographical features. In this context, eighteen hypotheses were constituted, and survey was conducted to 372 students who are receiving education in Ondokuz Mayıs University Faculty of Economics and Administrative Sciences. Frequency, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used in analysis of data obtained. In accordance with the findings of the research, it may be claimed that there are significant differences in collaborative education method with reference to sex variable of students, question-answer method with reference to age variable, and discussion, collaborative education and research methods with reference to department variable out of educational methods.
Accounting Education Educational Methods and Techniques Learning Styles
Bu çalışmanın muhasebe eğitimi alan öğrencilerin öğretim yöntemlerinden anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, araştırma ve örnek olayın demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Bu doğrultuda on sekiz hipotez oluşturulmuş ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim gören 372 öğrenciye anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin cinsiyet değişkenine göre öğretim yöntemlerinden işbirlikli öğrenme, yaş değişkenine göre soru-cevap ve bölüm değişkenine göre ise tartışma, işbirlikli ve araştırma yöntemlerinde anlamlı farklılıkların olduğu söylenebilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Finansal Muhasebe |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 3 |