Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Why Do Middle School Students Want to Become YouTubers?

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 2, 332 - 347, 05.06.2024

Öz

The rapid increase in the use of social media plays an important role in introducing new behavioral patterns that are effective in social change and pave the way for the emergence of new business opportunities. In this context, one of the new business areas that have emerged is "YouTubing", a concept that the society has not met before. By sharing content on social media platforms, YouTubers gain both financial gain and recognition. This financial gain and especially the desire for fame become attractive for middle school students, increasing their desire to become YouTubers. Research also indicates that this situation may have many effects on students' lives. In this context, 21 students from a public and a private school were interviewed on a voluntary basis and their views on YouTube usage and YouTuber identities were obtained. The results of the study show that students take the people they follow as YouTubers as examples and want to become YouTubers themselves because they find it entertaining. However, it is noteworthy that the desire to become a YouTuber has an important place in the future plans of the majority of students.

Kaynakça

  • Akçinar, B., Kağıtçıbaşı, Ç. ve Baydar, N. (2018). Erken ergenlikte ahlak gelişimi: Bir müdahale araştırması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 153-169.
  • Alican, C. ve Saban, A. (2013). Ortaokul ve lise de öğrenim gören öğrencilerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumları: Ürgüp örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(35), 1-14.
  • Alp, Y. ve Kaleci, D. (2018). YouTube sitesindeki videoların eğitim materyali olarak kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. International Journal of Active Learning, 3(1), 57-68.
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67.
  • Aran-Ramspott, S., Fedele, M., & Tarragó, A. (2018). YouTubers' social functions and their influence on pre-adolescence. Comunicar. Media Education Research Journal, 26(2).
  • Arklan, Ü. ve Kartal, N. Z. (2018). Y Kuşağının içerik tüketicisi olarak YouTube kullanımı: kullanım amaçları, kullanım düzeyleri ve takip edilen içerikler üzerine bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 929-965.
  • Balıkçı, H. C. (2023). Öğrencilerin Akranları İçin Eğitim Videosu Oluşturmaları Üzerine Bir İnceleme. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Balıkçı, H. C. ve Karataş, S. (2024). Student-Generated Videos: A Bibliometric Analysis and Systematic Review. Bartın University Journal of Faculty of Education, 13(1), 147-161. doi:https://doi.org/10.14686/buefad.1139682
  • Bao, T., Chang, T. L. S., Kim, A. J., & Moon, S. H. (2019). The characteristics and business impact of children’s electronic word of mouth in marketing communications. International Journal of Advertising, 38(5), 731-759.
  • Boğa, E. ve Sağlam, M. (2021). Dijital ortamda çocuk: Bir çocuk Youtuber kanalının içeriksel analizi. Erciyes İletişim Dergisi, 8(2), 643-664.

Ortaokul Öğrencileri Neden YouTuber Olmak İstiyor?

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 2, 332 - 347, 05.06.2024

Öz

Sosyal medya kullanımının hızla artması, toplumsal değişimde etkili olan ve yeni iş fırsatlarının ortaya çıkmasına zemin hazırlayan yeni davranış kalıplarının topluma kazandırılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda ortaya çıkan yeni iş alanlarından biri, toplumun daha önce tanışmadığı bir kavram olan "YouTuberlık"tır. YouTuberlar, sosyal medya platformlarında içerik paylaşarak hem maddi kazanç elde etmekte hem de tanınırlık sağlamaktadır. Bu maddi kazanç ve özellikle de şöhret arzusu, ortaokul öğrencileri için cazip bir hale gelerek YouTuber olma isteklerini artırmaktadır. Bu durumun öğrencilerin hayatları üzerinde birçok etkisinin olabileceği, yapılan araştırmalarla da belirtilmektedir. Bu kapsamda, bir devlet okulu ve bir özel okulda öğrenim gören 21 öğrenciyle gönüllülük esasına dayalı görüşmeler gerçekleştirilerek, ortaokul öğrencilerinin YouTube kullanımları ve YouTuber kimliklerine yönelik görüşleri elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin YouTuber olarak takip ettikleri kişileri örnek aldıklarını ve eğlendirici buldukları için kendilerinin de YouTuber olmak istediklerini göstermektedir. Bununla birlikte, öğrencilerin çoğunluğunun gelecekle ilgili planlarında YouTuber olma isteğinin önemli bir yer tuttuğu dikkat çekicidir.

Kaynakça

  • Akçinar, B., Kağıtçıbaşı, Ç. ve Baydar, N. (2018). Erken ergenlikte ahlak gelişimi: Bir müdahale araştırması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 153-169.
  • Alican, C. ve Saban, A. (2013). Ortaokul ve lise de öğrenim gören öğrencilerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumları: Ürgüp örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(35), 1-14.
  • Alp, Y. ve Kaleci, D. (2018). YouTube sitesindeki videoların eğitim materyali olarak kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. International Journal of Active Learning, 3(1), 57-68.
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67.
  • Aran-Ramspott, S., Fedele, M., & Tarragó, A. (2018). YouTubers' social functions and their influence on pre-adolescence. Comunicar. Media Education Research Journal, 26(2).
  • Arklan, Ü. ve Kartal, N. Z. (2018). Y Kuşağının içerik tüketicisi olarak YouTube kullanımı: kullanım amaçları, kullanım düzeyleri ve takip edilen içerikler üzerine bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 929-965.
  • Balıkçı, H. C. (2023). Öğrencilerin Akranları İçin Eğitim Videosu Oluşturmaları Üzerine Bir İnceleme. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Balıkçı, H. C. ve Karataş, S. (2024). Student-Generated Videos: A Bibliometric Analysis and Systematic Review. Bartın University Journal of Faculty of Education, 13(1), 147-161. doi:https://doi.org/10.14686/buefad.1139682
  • Bao, T., Chang, T. L. S., Kim, A. J., & Moon, S. H. (2019). The characteristics and business impact of children’s electronic word of mouth in marketing communications. International Journal of Advertising, 38(5), 731-759.
  • Boğa, E. ve Sağlam, M. (2021). Dijital ortamda çocuk: Bir çocuk Youtuber kanalının içeriksel analizi. Erciyes İletişim Dergisi, 8(2), 643-664.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Gür 0000-0003-2891-0535

Mustafa Alpsülün 0000-0003-2928-218X

Yalın Kılıç Türel 0000-0002-0021-0484

Yayımlanma Tarihi 5 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 17 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gür, D., Alpsülün, M., & Türel, Y. K. (2024). Ortaokul Öğrencileri Neden YouTuber Olmak İstiyor?. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 332-347.