This research aims to assess the effectiveness of information systems used within the Tea Enterprises General Directorate in meeting the needs at organizational levels. Specifically, it delved into how these systems address the demands of operational, managerial, and strategic-level executives. Utilizing an explanatory case study approach, the study sampled managers working in factories operating during campaign periods. In the research, the information systems used within the organization were evaluated and semi-structured interviews were conducted to determine the adequacy of meeting the needs. Analysis of qualitative data uncovered those certain systems had limited capacity to fulfill requirements, highlighting the need for improvement. Consequently, recommendations were proposed to enhance system-related training, improve communication and interaction, and establish a more integrated system.
Management Information Systems Information Systems Organizational Levels General Directorate of Tea Enterprises Content Analysis.
Bu araştırmada, Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü bünyesinde kullanılan bilgi sistemlerinin örgütsel düzeylerde ihtiyaçları karşılama konusunda yeterliliğini araştırmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda, Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü bilgi sistemleri incelenerek operasyonel, yönetim ve stratejik düzeydeki yöneticilerin ihtiyaçlarına cevap verme yeteneği araştırılmıştır. Araştırmada yöntem olarak, durum çalışması türlerinden açıklayıcı durum çalışması benimsenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğünün kampanya dönemlerinde aktif olan fabrikalarda görev yapan ve çeşitli bilgi sistemi programlarını kullanan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmada kurum bünyesinde kullanılan bilgi sistemleri değerlendirilmiş ve ihtiyaç giderme yeterliliğini belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış mülakatlar uygulanmıştır. Toplanan nitel verilerin analizi sonucunda Bilgi sistemlerinin bir kısmının ihtiyaçları karşılama yeteneğinin sınırlı olduğu ve geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu analizler ışığında, etkileşim, eğitim ve entegrasyon konularını desteklemek üzere bilgi sistemleri ile ilgili eğitimlerin iyileştirilmesi, iletişim ve etkileşimin daha etkin hale getirilmesi ve bütünleştirilmiş bir sistemin oluşturulması yönünde öneriler ortaya konulmuştur.
Yönetim Bilişim Sistemleri Bilgi Sistemleri Örgütsel Düzeyler Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Bilgi Sistemleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3 |