Bu çalışmanın amacı, elektronik hizmet marka değerini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Araştırma
kapsamında, kitap / dergi sektöründe faaliyet gösteren bir elektronik hizmet sitesi kullanılmıştır. Araştırmanın
örnek büyüklüğü, seçilen internet sitesinin müşterilerine uygulanan elektronik anket sonucunda 675 olarak
belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan Elektronik Hizmet Marka Değeri ölçeğinin güvenirliliği Cronbach Alfa
Katsayısı yöntemi ile test edilmiştir. Ölçeğin geçerliliğinde ise, Faktör Analizi yöntemi kullanılmıştır. Ölçeğin
güvenirlilik ve geçerliliği belirlendikten sonra araştırma hipotezleri, Çoklu Regresyon Analizi test edilmiş ve
e-imaj, e-kalite, e-sadakat, e-güven, e-farkındalık ve e-değer faktörlerinin elektronik hizmet marka değeri
üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study is to determine the factors affecting electronic service brand equity. Within the context
of this study, an electronic service site in book / magazine sector has been used. Survey sample size determined
as 675 as a result of an electronic survey administered on selected web site’s customers. The reliability of
Electronik Service Brands Equity scale that is being used in survey has been tested by Cronbach’s Alfa Method
and the validity of scale has been tested by Factor Analysis. Then, hypotheses of survey have been tested by
Multiple regression analysis and it has been determined that e-image, e-quality, e-loyalty, e-trust, e-awareness
and e-value factors are effective on electronic service brand equity.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.