İnsan hakları eğitimine katkı sağlamada etkili derslerden biri de
şüphesiz Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersidir. Bu çalışmanın amacı Ortaöğretim
Din Kültürü Ahlak Bilgisi ders kitaplarında insan haklarına ne ölçüde yer
verildiğini ortaya koymaktır. Çalışmanın veri kaynağını, 2018-2019 Öğretim yılı, Ortaöğretim
Din Kültürü Ahlak Bilgisi ders kitaplarındaki yazınsal metinlerin tümü
oluşturmuştur. Veriler İnsan haklarının öğrenme alanı, ünite ve konu
dağılımındaki tekrarlarına ve oranlarına göre değerlendirilmiştir. Sonuçta Ortaöğretim
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders kitaplarında en çok temel ve din-vicdan
özgürlüğü hakkına, en az ise kişisel ve ekonomik haklara yer verildiği ortaya
çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2019 |
Submission Date | February 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Tarandığımız Dizinler:
e-ISSN: 2148-5232