Bir toplumu “muasır medeniyetler” seviyesini yakalayabilmesi;
en başta üstün vasıflarda donanmış ahlâkî değerlere sahip gençler
yetiştirmesiyle mümkün olabilir. Bir ülkenin geleceğinin güzel olması da hiç
şüphesiz buna bağlıdır. Bu gerekçelerden ötürü ülkemizde “Değerler Eğitimi”ne
önem verilmektedir. Bu konuyla ilgili olarak Millî Eğitim Bakanlığı 2017
yılında müfredatta bazı değişiklikler yapılmasıyla ilgili basın açıklamasında
“Değerler Eğitimi” konusuna da gündeme getirmiş ve MEB değerler eğitiminde esas
alınması gereken “on kök değer” tespit etmiştir. Bu makalede tespit edilen “on
kök değer”in değerler eğitimi açısından genel bir değerlendirilmesi yapılmaktır.
Ayrıca yarı yapılandırılmış 4’lü likert ölçek şeklinde hazırlanan bir anket
hazırlanmıştır. Bu anketle öğretmenlerin “On Kök Değer”e karşı görüşleri
değerlendirilmiş, bu değerlerin yeterli olup olmadığı, bu değerlerden başka
manevî ve dinî değerlere yer verilip verilmemesiyle ilgili öğretmen görüşleri
alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2019 |
Submission Date | March 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Tarandığımız Dizinler:
e-ISSN: 2148-5232