BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Issue: 5, 78 - 102, 30.10.2015
https://doi.org/10.18795/ma.23056

Abstract

Globalisation with its economical, political, cultural etc. respects is one of the important phenomenons in these days. Rapid advances in information and communication technology which is one of the factors leading to globalisation has close relation to the case in terms of causality. The theory of technological determinism which is fundamentally grounded in the principle “a society's new technologies cause the transformation of its social structure” holds popularity due to continuance of the accelerated changes in communication technology. In this work, it was researched that the role of social media usage which widely spreaded among masses in recent decade, over the Gumushane University students’ ways of communication and approaches concerning the concept of globalisation in accordance with technological determinism. The research suggests that social media take an important place on communication behaviours of students but does not lead to any change on their attitudes ragarding globalisation

References

  • AKTAN, Coşkun Can (2003). “Global Ekonomide Değişim: Globalleşme”, Modernite’den Postmodernite’ye Değişim, ed. Coşkun Can Aktan, ss.119-148, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • AKTAN, Coşkun Can (2003). “Globalleşme, Bölgeselleşme ve Yerelleşme” Modernite’den Postmodernite’ye Değişim, ed. Coşkun Can Aktan, İçinde ss.149-153. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • AKTEL, Mehmet (2003). Küreselleşme ve Türk Kamu Yönetimi, İstanbul: Asil Yayın Dağıtım.
  • ALANKUŞ, Sevda (2001). “Globalleşme, Yerelleşme ve Yerel Medya”, https://khas.academia.edu/SevdaAlanku%C5%9F, Erişim: 07.09.2015
  • ALEXA (2015). “The Top 500 Sites On The Web”, http://www.alexa.com/topsites?ax_atid =42ce7546-8fea-4480-9746-9d8996e4b9db, Erişim: 07.10.2015
  • ALTAY, Derya (2005). “McLuhan ”, haz. Rigel Nurdoğan vd., Kadife Karanlık, ss.9-48, İstanbul: Su Yayınevi.
  • ANDERSON, Paul (2007). What Is Web 2.0? Ideas, Technologies and Implications for Education. JISC Technology and Standards Watch, 1-64.
  • BARTELSON, Jens (2000). “Three Concepts of Globalization”, International Sociology, 15 (2): 180-196.
  • BAŞÇALIŞKAN, Aydan (2011). “Küreselleşme Sürecinde Görsel İletişim Stratejileri: Nescafé Reklamları”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • BİCKART, Barbara ve Schindler, Robert M. (2001). “Internet forums as influential sources of consumer information. Journal of Interactive Marketing”, 15 (3), 31-40.
  • BOYD, Danah M. (2008). “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication, 13, 210–230.
  • BRETTE, Olivier (1995). “Thorste in Veblen Theory of Institutional Change: Beyond Technology and Determinism”, European Journal of the History of Economic Thought, 10 (3): 455-477.
  • BREİTENFELLNER, Andreas (1997). “Global Unionism: A Potantial Player”, International Labour Review, 136 (4): 531-580.
  • CASTELLS, Manuel (2013). Ağ Toplumunun Yükselişi, çev. Ebru Kılıç, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • ÇİMEN, Sevcan (2009). “Sakarya Üniversitesi Öğrencilerinin Küreselleşme Olgusuna Bakış Açıları”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • COTTİNGHAM, John (1995). Akılcılık, çev. Bülent Gözkan, İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • CROTEAU, David R. & William D. HOYNES (2003). Media/Society: Industries, Images and Audiences, London: SAGE Publications.
  • CURD, Patricia (2012), "Presocratic Philosophy", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Winter 2012 Edition), Edward N. Zalta (ed.), http://plato.stanford.edu/archives/win2012/entries/presocratics/.Erişim: 11.01.2015
  • ÇALIŞIR, Gülsüm (2009). “Küreselleşmenin Ortaya Çıkardığı Olayların Türkiye’deki Televizyon Haberlerine Yansımaları”, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÇALIŞIR, Gülsüm (2015). “Kişilerarası İletişimde Kullanılan Bir Araç Olarak Soyal Medya: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Çalışma”, NWSA-Humanities E-Journal of New World Sciences Academy, ISSN: 1306-3111 / 1308-7320, http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.3.4C0197, 10 (3), 115-144
  • DİLMEN, Necmi E. (2007). “Yeni Medya Kavramı Çerçevesinde İnternet Günlükleri-Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları”, Marmara İletişim Dergisi, 12, 114-132.
  • DİNÇER Ömer ve Cevdet YILMAZ (2003). Değişimin Yönetimi İçin Yönetimde Değişim, Ankara: T.C. Başbakanlık Yayınları.
  • DOYLE, Bob (2011). Free Will The Scandal in Philosophy, USA: I-Phi Press
  • ERDOĞAN, İrfan ve Alemdar KORKMAZ (2010). Öteki Kuram, Ankara: Erk Yayınları.
  • EROĞUL, Cem (1996). “Ulus-Devlet ve Küreselleşme”, ed. Işık Kansu, Emperyalizmin Yeni Masalı Küreselleşme, ss. 47-60, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Facebook (2015). “Kilometre Taşları”, https://www.Facebook.com/FacebookTurkiye /info/?tab=milestone, Erişim: 07.10.2015.
  • FİSKE, John (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, çev: Süleyman İrvan, Ankara: Ark Yayınları.
  • FRİEDMAN, Thomas (2003). Küreselleşmenin Geleceği Lexus ve Zeytin Ağacı, çev. Elif Özsayar, İstanbul: Boyner Yayınları
  • GERAY, Haluk (2003). İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim ve Medya Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • GİDDENS, Anthony (1996). The Consequences of Modernity, Stanford: Stanford University Press.
  • GRUNİG, James E., (2009). “Paradigms Of Global Public Relations in An Age Of Digitalisation”, PRism, 6(2), 1-19.
  • GÜNGÖR, Nazife (2013). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • HGSE Multimedia Lab Knowledge Center (2015), “Podcast Production Technologies“, http://isites.harvard.edu/icb/icb.do?keyword=k1967&pageid=icb.page23750, Erişim: 12.10.2015
  • HOEFER, Carl (2010), "Causal Determinism", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Spring 2010 Edition), http://plato.stanford.edu/entries/determinism-causal/#toc. Erişim: 01.07.2015
  • KAHRAMAN, Murat (2013). Sosyal Medya 101 2.0 Pazarlamacılar İçin Sosyal Medyaya Giriş, 2. Baskı, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • KAPLAN Andreas M & Michael HAENLEİN (2010). “Users of the World, Unite! TheChallenges and Opportunities of Social Media”, Business Horizons, 53 (1): 59-68.
  • KARA, Tolga (2013). Sosyal Medya Endüstrisi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • KOÇAK, N. Gizem (2012). Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının Ve Motivasyonlarının Kullanımlar Ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi: Eskişehir’de Bir Uygulama, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • LAPLACE, Pierre Simon (1902). A Philosophical Essay on Probabilities, London: Chapman and Hall Ltd.
  • MCQUAİL, Denis ve Sven Windahl (1993). İletişim Modelleri, çev. Mehmet Küçükkurt, Ankara: İmaj Yayınları.
  • MCLUHAN, Marshall (1964). Understanding Media, Boston: The MIT Press.
  • MCLUHAN, Marshall (2013). Gutenberg Galaksisi, çev. Gül Çağalı Güven, Ankara:Yapı Kredi Yayınları.
  • RİCHARDSON, W. (2009). Blogs, Wikis, Podcasts And Other Powerful Web Tools For Classrooms. USA: Corwin Press.
  • RUSSELL, Bertrand (1947). History of Western Philosophy, Great Britain:Unwin Brothers Ltd.
  • SAFKO, Lon (2010). The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategiesfor Business Success, New Jersey: John Wiley and Sons.
  • SAFKO, Lon v& David K. BRAKE (2009). “The Social Media Bible: Tactics, Tools, And Strategies For Business Success”, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • SEVERİN, Werner J. & James W. TANKARD JR. (1982). Communication Theories, Toronto: Copp Clark Ltd.
  • SOLİS, Brian & Deirdre BREAKENRİDGE (2009). Putting the Public Back in Public Relations, New Jersey: Pearson Education.
  • SUNGUR, Suat (2008). “Kültürel Emperyalizmin Ötesi: Küreselleşme, İletişim ve Yeni Uluslararası Düzen”, Beykent Üniversitesi Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1 (1): 94-138.
  • ŞAHİN, Köksal (2007), Küreselleşme Tartışmaları Işığında Ulus-Devlet, 1. Baskı, İstanbul: İlgi Kültür Sanat Yayıncılık
  • ŞEN, Bülent (2008). “Küreselleşme: Anlamlar ve Söylemler”, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18: 147-162.
  • TUIK (2014). “Gelir ve Yaşam Koşulları Araştırması”, http://www.tuik.gov.tr/PreHaber Bultenleri.do?id=18633, Erişim: 20.10.2015.
  • TUMBLR (20015). “Basın Açıklaması”, https://www.tumblr.com/press, Erişim:12.10.2015.
  • TEKİNALP, Şermin & Ruhdan UZUN (2013), İletişim Araştırmaları ve Kuramları, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • TÖRENLİ, Nurcan (2005). Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçimlenişi: Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • UZUN, Ruhdan (2013). “Teknoloji Merkezli Yaklaşımlar”, ed. Erkan Yüksel, İletişim Kuramları, ss.107-126, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • VİRİLİO, Paul (2000). The Information Bomb, London: Verso.
  • VOGT, Brandon (2011). The Church and New Media, USA: Our Sunday Visitor.
  • WORDPRESS (2015). “A live look at activity across”, https://wordpress.com/activity/, Erişim: 12.10.2015
  • YAYLAGÜL, Levent (2013). Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • YAZICIOĞLU Yahşi ve Samiye ERDOĞAN (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • YÜKSEL, Erkan (2013). “İletişim Kuramlarına Giriş”, ed. Yüksel Erkan, İletişim Kuramları, ss. 2-34, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • YUMLU, Konca (1994). Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, İzmir: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.

Sosyal Medya Kullanımının Küreselleşmeye İlişkin Yaklaşımlar Üzerindeki Rolü: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği

Year 2015, Issue: 5, 78 - 102, 30.10.2015
https://doi.org/10.18795/ma.23056

Abstract

Ekonomik, siyasal, kültürel vb. pek çok yönüyle küreselleşme günümüzün önemli olgularından biri durumundadır. Küreselleşmeye yol açan önemli etkenlerden biri olarak hızla gelişen yeni bilgi ve iletişim teknolojileri de neden-sonuç ilişkisi bakımından konuyla birinci derecede ilgilidir. Özünde “yeni teknolojilerin toplumsal yapıda değişimlere yol açacağı” ilkesine dayanan teknolojik belirleyicilik kuramı, iletişim teknolojilerindeki hızlı değişimlerin devam etmesi nedeniyle etkin konumunu sürdürmektedir. Bu çalışma ile teknolojik belirleyicilik kuramı çerçevesinde son on yıl içerisinde kitlesel yaygınlık kazanan sosyal medyanın Gümüşhane Üniversitesi öğrencilerinin iletişim biçimleri ve küreselleşmeye ilişkin yaklaşımları üzerindeki rolü araştırılmıştır. Araştırma, sosyal medyanın öğrencilerin iletişim alışkanlıklarında önemli bir yere sahip olduğunu göstermiş fakat küreselleşmeye ilişkin yaklaşımları üzerinde farklılaşmaya yol açan herhangi bir rolü tespit edilememiştir.

References

  • AKTAN, Coşkun Can (2003). “Global Ekonomide Değişim: Globalleşme”, Modernite’den Postmodernite’ye Değişim, ed. Coşkun Can Aktan, ss.119-148, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • AKTAN, Coşkun Can (2003). “Globalleşme, Bölgeselleşme ve Yerelleşme” Modernite’den Postmodernite’ye Değişim, ed. Coşkun Can Aktan, İçinde ss.149-153. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • AKTEL, Mehmet (2003). Küreselleşme ve Türk Kamu Yönetimi, İstanbul: Asil Yayın Dağıtım.
  • ALANKUŞ, Sevda (2001). “Globalleşme, Yerelleşme ve Yerel Medya”, https://khas.academia.edu/SevdaAlanku%C5%9F, Erişim: 07.09.2015
  • ALEXA (2015). “The Top 500 Sites On The Web”, http://www.alexa.com/topsites?ax_atid =42ce7546-8fea-4480-9746-9d8996e4b9db, Erişim: 07.10.2015
  • ALTAY, Derya (2005). “McLuhan ”, haz. Rigel Nurdoğan vd., Kadife Karanlık, ss.9-48, İstanbul: Su Yayınevi.
  • ANDERSON, Paul (2007). What Is Web 2.0? Ideas, Technologies and Implications for Education. JISC Technology and Standards Watch, 1-64.
  • BARTELSON, Jens (2000). “Three Concepts of Globalization”, International Sociology, 15 (2): 180-196.
  • BAŞÇALIŞKAN, Aydan (2011). “Küreselleşme Sürecinde Görsel İletişim Stratejileri: Nescafé Reklamları”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • BİCKART, Barbara ve Schindler, Robert M. (2001). “Internet forums as influential sources of consumer information. Journal of Interactive Marketing”, 15 (3), 31-40.
  • BOYD, Danah M. (2008). “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication, 13, 210–230.
  • BRETTE, Olivier (1995). “Thorste in Veblen Theory of Institutional Change: Beyond Technology and Determinism”, European Journal of the History of Economic Thought, 10 (3): 455-477.
  • BREİTENFELLNER, Andreas (1997). “Global Unionism: A Potantial Player”, International Labour Review, 136 (4): 531-580.
  • CASTELLS, Manuel (2013). Ağ Toplumunun Yükselişi, çev. Ebru Kılıç, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • ÇİMEN, Sevcan (2009). “Sakarya Üniversitesi Öğrencilerinin Küreselleşme Olgusuna Bakış Açıları”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • COTTİNGHAM, John (1995). Akılcılık, çev. Bülent Gözkan, İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • CROTEAU, David R. & William D. HOYNES (2003). Media/Society: Industries, Images and Audiences, London: SAGE Publications.
  • CURD, Patricia (2012), "Presocratic Philosophy", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Winter 2012 Edition), Edward N. Zalta (ed.), http://plato.stanford.edu/archives/win2012/entries/presocratics/.Erişim: 11.01.2015
  • ÇALIŞIR, Gülsüm (2009). “Küreselleşmenin Ortaya Çıkardığı Olayların Türkiye’deki Televizyon Haberlerine Yansımaları”, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÇALIŞIR, Gülsüm (2015). “Kişilerarası İletişimde Kullanılan Bir Araç Olarak Soyal Medya: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Çalışma”, NWSA-Humanities E-Journal of New World Sciences Academy, ISSN: 1306-3111 / 1308-7320, http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.3.4C0197, 10 (3), 115-144
  • DİLMEN, Necmi E. (2007). “Yeni Medya Kavramı Çerçevesinde İnternet Günlükleri-Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları”, Marmara İletişim Dergisi, 12, 114-132.
  • DİNÇER Ömer ve Cevdet YILMAZ (2003). Değişimin Yönetimi İçin Yönetimde Değişim, Ankara: T.C. Başbakanlık Yayınları.
  • DOYLE, Bob (2011). Free Will The Scandal in Philosophy, USA: I-Phi Press
  • ERDOĞAN, İrfan ve Alemdar KORKMAZ (2010). Öteki Kuram, Ankara: Erk Yayınları.
  • EROĞUL, Cem (1996). “Ulus-Devlet ve Küreselleşme”, ed. Işık Kansu, Emperyalizmin Yeni Masalı Küreselleşme, ss. 47-60, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Facebook (2015). “Kilometre Taşları”, https://www.Facebook.com/FacebookTurkiye /info/?tab=milestone, Erişim: 07.10.2015.
  • FİSKE, John (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, çev: Süleyman İrvan, Ankara: Ark Yayınları.
  • FRİEDMAN, Thomas (2003). Küreselleşmenin Geleceği Lexus ve Zeytin Ağacı, çev. Elif Özsayar, İstanbul: Boyner Yayınları
  • GERAY, Haluk (2003). İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim ve Medya Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • GİDDENS, Anthony (1996). The Consequences of Modernity, Stanford: Stanford University Press.
  • GRUNİG, James E., (2009). “Paradigms Of Global Public Relations in An Age Of Digitalisation”, PRism, 6(2), 1-19.
  • GÜNGÖR, Nazife (2013). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • HGSE Multimedia Lab Knowledge Center (2015), “Podcast Production Technologies“, http://isites.harvard.edu/icb/icb.do?keyword=k1967&pageid=icb.page23750, Erişim: 12.10.2015
  • HOEFER, Carl (2010), "Causal Determinism", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Spring 2010 Edition), http://plato.stanford.edu/entries/determinism-causal/#toc. Erişim: 01.07.2015
  • KAHRAMAN, Murat (2013). Sosyal Medya 101 2.0 Pazarlamacılar İçin Sosyal Medyaya Giriş, 2. Baskı, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • KAPLAN Andreas M & Michael HAENLEİN (2010). “Users of the World, Unite! TheChallenges and Opportunities of Social Media”, Business Horizons, 53 (1): 59-68.
  • KARA, Tolga (2013). Sosyal Medya Endüstrisi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • KOÇAK, N. Gizem (2012). Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının Ve Motivasyonlarının Kullanımlar Ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi: Eskişehir’de Bir Uygulama, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • LAPLACE, Pierre Simon (1902). A Philosophical Essay on Probabilities, London: Chapman and Hall Ltd.
  • MCQUAİL, Denis ve Sven Windahl (1993). İletişim Modelleri, çev. Mehmet Küçükkurt, Ankara: İmaj Yayınları.
  • MCLUHAN, Marshall (1964). Understanding Media, Boston: The MIT Press.
  • MCLUHAN, Marshall (2013). Gutenberg Galaksisi, çev. Gül Çağalı Güven, Ankara:Yapı Kredi Yayınları.
  • RİCHARDSON, W. (2009). Blogs, Wikis, Podcasts And Other Powerful Web Tools For Classrooms. USA: Corwin Press.
  • RUSSELL, Bertrand (1947). History of Western Philosophy, Great Britain:Unwin Brothers Ltd.
  • SAFKO, Lon (2010). The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategiesfor Business Success, New Jersey: John Wiley and Sons.
  • SAFKO, Lon v& David K. BRAKE (2009). “The Social Media Bible: Tactics, Tools, And Strategies For Business Success”, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • SEVERİN, Werner J. & James W. TANKARD JR. (1982). Communication Theories, Toronto: Copp Clark Ltd.
  • SOLİS, Brian & Deirdre BREAKENRİDGE (2009). Putting the Public Back in Public Relations, New Jersey: Pearson Education.
  • SUNGUR, Suat (2008). “Kültürel Emperyalizmin Ötesi: Küreselleşme, İletişim ve Yeni Uluslararası Düzen”, Beykent Üniversitesi Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1 (1): 94-138.
  • ŞAHİN, Köksal (2007), Küreselleşme Tartışmaları Işığında Ulus-Devlet, 1. Baskı, İstanbul: İlgi Kültür Sanat Yayıncılık
  • ŞEN, Bülent (2008). “Küreselleşme: Anlamlar ve Söylemler”, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18: 147-162.
  • TUIK (2014). “Gelir ve Yaşam Koşulları Araştırması”, http://www.tuik.gov.tr/PreHaber Bultenleri.do?id=18633, Erişim: 20.10.2015.
  • TUMBLR (20015). “Basın Açıklaması”, https://www.tumblr.com/press, Erişim:12.10.2015.
  • TEKİNALP, Şermin & Ruhdan UZUN (2013), İletişim Araştırmaları ve Kuramları, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • TÖRENLİ, Nurcan (2005). Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçimlenişi: Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • UZUN, Ruhdan (2013). “Teknoloji Merkezli Yaklaşımlar”, ed. Erkan Yüksel, İletişim Kuramları, ss.107-126, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • VİRİLİO, Paul (2000). The Information Bomb, London: Verso.
  • VOGT, Brandon (2011). The Church and New Media, USA: Our Sunday Visitor.
  • WORDPRESS (2015). “A live look at activity across”, https://wordpress.com/activity/, Erişim: 12.10.2015
  • YAYLAGÜL, Levent (2013). Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • YAZICIOĞLU Yahşi ve Samiye ERDOĞAN (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • YÜKSEL, Erkan (2013). “İletişim Kuramlarına Giriş”, ed. Yüksel Erkan, İletişim Kuramları, ss. 2-34, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • YUMLU, Konca (1994). Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, İzmir: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
There are 63 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İhsan Türkal

Publication Date October 30, 2015
Submission Date October 29, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 5

Cite

APA Türkal, İ. (2015). Sosyal Medya Kullanımının Küreselleşmeye İlişkin Yaklaşımlar Üzerindeki Rolü: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği. Mavi Atlas(5), 78-102. https://doi.org/10.18795/ma.23056

e-ISSN: 2148-5232