Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Healthy Lifestyle Habits in Medical Faculty Students of a University

Yıl 2024, , 315 - 324, 27.03.2024
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1320272

Öz

The purpose of this research; To determine the healthy life level of university students and to evaluate the factors affecting it. This research is a cross-sectional study conducted between 17 November 2022 and 8 March 2023. In the questionnaire, 20 questions about socio-demographic characteristics and 44 propositions questioning healthy lifestyle behaviors were presented to the participants. The Healthy Lifestyle Habits Score (HLHS) was found to be 86.88±22.85 (32.00-151.00). The Healthy Lifestyle Habits Score was found to be lower in those whose mothers were housewives compared to the other groups (F: 4.841; p: 0.009). A positive correlation was found between the participants' Healthy Lifestyle Habits Score and their general health perceptions (r: 0.360; p<0.001). It was determined that the medical students participating in the study had a moderately healthy lifestyle. It was observed that those whose mothers worked at a job and had a high perception of general health also had a highly healthy lifestyle.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • 1. Özbaşaran, F., Çetinkaya, Ç.A. ve Güngör, N. (2004). “Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Sağlık Davranışları.” Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7 (3), 43-55.
  • 2. Pekcan, G. (2012). “Beslenme Durumunun Saptanması”. Ankara: Sağlık Bakanlığı Yayını.
  • 3. Poti, J.M., Duffey, K.J. and Popkin, B.M. (2014). “The Association of Fast Food Consumption with Poor Dietary Outcomes and Obesity Among Children: Is it the Fast Food or the Remainder of the Diet?”. The American Journal of Clinical Nutrition, 99 (1), 162-171. https://doi.org/10.3945/ajcn.113.071928
  • 4. Malina, R.M. (2001). “Physical Activity and Fitness: Pathways from Childhood to Adulthood”. American Journal of Human Biology: The Official Journal of the Human Biology Association, 13 (2), 162-172. https://doi: 10.1002/1520-6300(200102/03)13:25.
  • 5. Dyson, R. ve Renk, K. (2006). “Freshmen Adaptation to University Life: Depressive Symptoms, Stress, and Coping”. Journal of Clinical Psychology, 62 (10), 1231-1244. https://doi: 10.1002/jclp.20295.
  • 6. Mazıcıoğlu, M.M. ve Öztürk, A. (2003). “Üniversite 3 ve 4. Sınıf Öğrencilerinde Beslenme Alışkanlıkları ve Bunu Etkileyen Faktörler”. Erciyes Tıp Dergisi, 25 (4), 172-178.
  • 7. Budak, N., Çiçek, B. ve Şahin, H. (2002). “Üniversite Öğrencilerinin Tükettikleri İçecekler ve Tercihlerini Belirleyen Etmenler”. Beslenme ve Diyet Dergisi, 31 (2), 31-40.
  • 8. Dingman, D.A., Schulz, M.R., Wyrick, D.L., Bibeau, D.L. and Gupta, S.N. (2014). “Factors Related to the Number of Fast Food Meals Obtained by College Meal Plan Students”. Journal of American College Health, 62 (8), 562-569. https://doi: 10.1080/07448481.2014.945456.
  • 9. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü. “Türkiye’nin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyi Ölçüldü”. (2020). Erişim adresi: https://sggm.saglik.gov.tr/TR,57003/turkiyenin-saglik-okuryazarligi-duzeyi-olculdu.html (Erişim tarihi: 15.04.2023).
  • 10. T.C. Sağlık Bakanlığı. (2014). “Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması 2010: Beslenme Durumu ve Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi Sonuç Raporu”. Ankara: Sağlık Bakanlığı Yayın no:931.
  • 11. Ayaz, S., Tezcan, S. ve Eker, F. (2005). “Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Sağlığı Geliştirme Davranışları”. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9 (2), 26-34.
  • 12. Altun, İ. (2002). “Kocaeli'nde Yaşayan Halkın Sağlıkla İlgili Tutumlarına ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarına İlişkin Bir Çalışma”. Sağlık ve Toplum, 12 (3), 41-51.
  • 13. Kasap, D.B., Şentürk, S., Kırkalı, M., Atak, A. ve Dönmez, A. (2019). “Genç Sağlıkçılarda Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeğine Göre Değerlendirilmesi”. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 4 (1), 7-11.
  • 14. Zaybak, A. ve Fadıloglu, Ç. (2004). “Üniversite Öğrencilerinin Sağlığı Geliştirme Davranışı ve Bu Davranışı Etkileyen Etmenlerin Belirlenmesi”. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 20 (1), 77-95.
  • 15. İskender, H., Dokumacıoğlu, E., Kanbay, Y. ve Kılıç, N. (2018). “Üniversite Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam ve Depresyon Puan Düzeyleri ile İlgili Faktörlerin Belirlenmesi”. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4, 414-423. https://doi.org/10.31067/0.2018.64
  • 16. Yılmazel, G, Çetinkaya, F. ve Naçar, M. (2013). “Hemşirelik Öğrencilerinde Sağlığı Geliştirme Davranışları”. TAF Prev Med Bull, 12 (3), 261-270.
  • 17. Çebi, M. ve İmamoğlu, O. (2018). “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyete Göre Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları”. Spor Eğitim Dergisi, 2 (1), 12-20.
  • 18. Kocaakman, M. (2010). “İstanbul İlindeki Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları”. SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 17 (2), 19-24.
  • 19. Aksoydan, E. ve Çakır, N. (2011). “Adölesanların Beslenme Alışkanlıkları, Fiziksel Aktivite Düzeyleri ve Vücut Kitle İndekslerinin Değerlendirilmesi”. Gülhane Tıp Dergisi, 53 (4), 268-269.
  • 20. Özer, C.M., Aktaş, Ö., Atalar, K. ve Kayatekin, A.Z.Y. (2019). “18-27 Yaş Arası Bireylerde Vücut Kütle İndeksine Göre Beslenme Alışkanlıklarının, Fiziksel Aktivitelerinin ve Vücut Kompozisyonlarının Değerlendirilmesi”. Türkiye Diyabet ve Obezite Dergisi, 3 (1), 15-21.
  • 21. Adıbelli, D, Olğun, S. ve Turan, G.S. (2017). “Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Etkileyen Faktörler”. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 6 (1), 8-17.
  • 22. Külcü, D.P., Öz, F.B. ve Aktaş, D. (2019). “Sağlık Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Sağlık ve Toplum, 29 (1), 72-78.
  • 23. Bozhüyük, A. (2010). Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Değerlendirilmesi. Uzmanlık Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • 24. Karadamar, M, Yiğit, R. ve Sungur, M.A. (2014). Evaluation of Healthy Lifestyle Behaviours in Adolescents. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17 (3), 131-139.
  • 25. Aksungur, A., Göktaş, B., Önder, Ö.R. ve Cankul, İ.H. (2011). “Öğrencilerin Sağlıklı Yaşam Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 10 (1), 1-12.
  • 26. İskender, H. ve Kanbay, Y. (2014). “Üniversite Öğrencilerinin Yumurta Tüketim Alışkanlıklarının Belirlenmesi”. Van Veterinary Journal, 25 (3), 57-62.
  • 27. Ardıç, C. ve Taşkın, N. (2018). “Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Bezmialem Science, 6 (3), 191-5. https//doi: 10.14235/bs.2018.1856
  • 28. Taşpınar, O. (2018). “Fast Food Tüketiminde Ailenin Rolü”. Çanakkale Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (3), 879-892.
  • 29. Bilgili, N. ve Ayaz, S. (2009). “Kadınların Sağlığı Geliştirme Davranışları ve Etkileyen Faktörler”. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8 (6), 497-502.
  • 30. Açıkgöz, A., Akgün, M.F., Korkut, B., Çeçen, E., Kocaoğlu, N.M. ve Dayı, A. (2018). “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve İlişkili Etmenler: Gözlemsel Araştırma”. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 32 (2), 99-110.
  • 31. World Health Organization. (2015). “Hepatitis B”. Erişim adresi: https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/hepatitis-b (Erişim tarihi: 15.05.2023).
  • 32. Esen, A.D. ve Kafadar, D. (2019). “Sigara Kullananlarda Sağlıklı Yaşam Davranışları ile Anksiyete ve Depresyon İlişkisinin Araştırılması”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 8-14.
  • 33. Bükecik, N., Yeşilfidan, D. ve Adana, F. (2021). “İşçilerin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve İlişkili Faktörler: Bir Hastane Örneği”. Sağlık ve Toplum, 31 (1), 128-135.
  • 34. Erözkan, S. (2020). Üniversite Öğrencilerinde Aile Aidiyetinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarına Etkisi. Uzmanlık Tezi. Trakya Üniversitesi, Edirne.

Bir Üniversitenin Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi

Yıl 2024, , 315 - 324, 27.03.2024
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1320272

Öz

Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinin sağlıklı yaşam düzeyini saptamak ve bunu etkileyen faktörleri değerlendirmektir. Bu araştırma 17 Kasım 2022 ve 8 Mart 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilen kesitsel tipte bir araştırmadır. Anket formda katılımcılara sosyo-demografik özellikleri ile ilgili 20 soru, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını sorgulayan 44 önerme sunuldu. Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıkları Skoru (SYTAS) 86,88±22,85 (32,00-151,00) olarak saptandı. Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıkları Skoru annesi ev hanımı olanlarda diğer gruplara göre daha düşük bulundu (F: 4,841; p: 0,009). Katılımcıların Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıkları Skoru ile genel sağlık algıları arasında pozitif yönde bir korelasyon saptandı (r: 0,360; p<0,001). Çalışmaya katılan tıp öğrencilerinin orta düzeyde sağlık yaşam tarzına sahip oldukları belirlendi. Annenin bir işte çalışması ve genel sağlık algıları yüksek olanların sağlıklı yaşam tarzının da yüksek olduğu görüldü.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

Yazarlar İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi İnsan ve Toplum Sağlığı dersi kapsamında gerçekleştirilen bu çalışma için İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığına ve İnsan ve toplum Sağlığı Koordinatörlüğüne teşekkür eder.

Kaynakça

  • 1. Özbaşaran, F., Çetinkaya, Ç.A. ve Güngör, N. (2004). “Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Sağlık Davranışları.” Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7 (3), 43-55.
  • 2. Pekcan, G. (2012). “Beslenme Durumunun Saptanması”. Ankara: Sağlık Bakanlığı Yayını.
  • 3. Poti, J.M., Duffey, K.J. and Popkin, B.M. (2014). “The Association of Fast Food Consumption with Poor Dietary Outcomes and Obesity Among Children: Is it the Fast Food or the Remainder of the Diet?”. The American Journal of Clinical Nutrition, 99 (1), 162-171. https://doi.org/10.3945/ajcn.113.071928
  • 4. Malina, R.M. (2001). “Physical Activity and Fitness: Pathways from Childhood to Adulthood”. American Journal of Human Biology: The Official Journal of the Human Biology Association, 13 (2), 162-172. https://doi: 10.1002/1520-6300(200102/03)13:25.
  • 5. Dyson, R. ve Renk, K. (2006). “Freshmen Adaptation to University Life: Depressive Symptoms, Stress, and Coping”. Journal of Clinical Psychology, 62 (10), 1231-1244. https://doi: 10.1002/jclp.20295.
  • 6. Mazıcıoğlu, M.M. ve Öztürk, A. (2003). “Üniversite 3 ve 4. Sınıf Öğrencilerinde Beslenme Alışkanlıkları ve Bunu Etkileyen Faktörler”. Erciyes Tıp Dergisi, 25 (4), 172-178.
  • 7. Budak, N., Çiçek, B. ve Şahin, H. (2002). “Üniversite Öğrencilerinin Tükettikleri İçecekler ve Tercihlerini Belirleyen Etmenler”. Beslenme ve Diyet Dergisi, 31 (2), 31-40.
  • 8. Dingman, D.A., Schulz, M.R., Wyrick, D.L., Bibeau, D.L. and Gupta, S.N. (2014). “Factors Related to the Number of Fast Food Meals Obtained by College Meal Plan Students”. Journal of American College Health, 62 (8), 562-569. https://doi: 10.1080/07448481.2014.945456.
  • 9. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü. “Türkiye’nin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyi Ölçüldü”. (2020). Erişim adresi: https://sggm.saglik.gov.tr/TR,57003/turkiyenin-saglik-okuryazarligi-duzeyi-olculdu.html (Erişim tarihi: 15.04.2023).
  • 10. T.C. Sağlık Bakanlığı. (2014). “Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması 2010: Beslenme Durumu ve Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi Sonuç Raporu”. Ankara: Sağlık Bakanlığı Yayın no:931.
  • 11. Ayaz, S., Tezcan, S. ve Eker, F. (2005). “Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Sağlığı Geliştirme Davranışları”. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9 (2), 26-34.
  • 12. Altun, İ. (2002). “Kocaeli'nde Yaşayan Halkın Sağlıkla İlgili Tutumlarına ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarına İlişkin Bir Çalışma”. Sağlık ve Toplum, 12 (3), 41-51.
  • 13. Kasap, D.B., Şentürk, S., Kırkalı, M., Atak, A. ve Dönmez, A. (2019). “Genç Sağlıkçılarda Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeğine Göre Değerlendirilmesi”. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 4 (1), 7-11.
  • 14. Zaybak, A. ve Fadıloglu, Ç. (2004). “Üniversite Öğrencilerinin Sağlığı Geliştirme Davranışı ve Bu Davranışı Etkileyen Etmenlerin Belirlenmesi”. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 20 (1), 77-95.
  • 15. İskender, H., Dokumacıoğlu, E., Kanbay, Y. ve Kılıç, N. (2018). “Üniversite Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam ve Depresyon Puan Düzeyleri ile İlgili Faktörlerin Belirlenmesi”. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4, 414-423. https://doi.org/10.31067/0.2018.64
  • 16. Yılmazel, G, Çetinkaya, F. ve Naçar, M. (2013). “Hemşirelik Öğrencilerinde Sağlığı Geliştirme Davranışları”. TAF Prev Med Bull, 12 (3), 261-270.
  • 17. Çebi, M. ve İmamoğlu, O. (2018). “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyete Göre Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları”. Spor Eğitim Dergisi, 2 (1), 12-20.
  • 18. Kocaakman, M. (2010). “İstanbul İlindeki Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları”. SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 17 (2), 19-24.
  • 19. Aksoydan, E. ve Çakır, N. (2011). “Adölesanların Beslenme Alışkanlıkları, Fiziksel Aktivite Düzeyleri ve Vücut Kitle İndekslerinin Değerlendirilmesi”. Gülhane Tıp Dergisi, 53 (4), 268-269.
  • 20. Özer, C.M., Aktaş, Ö., Atalar, K. ve Kayatekin, A.Z.Y. (2019). “18-27 Yaş Arası Bireylerde Vücut Kütle İndeksine Göre Beslenme Alışkanlıklarının, Fiziksel Aktivitelerinin ve Vücut Kompozisyonlarının Değerlendirilmesi”. Türkiye Diyabet ve Obezite Dergisi, 3 (1), 15-21.
  • 21. Adıbelli, D, Olğun, S. ve Turan, G.S. (2017). “Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Etkileyen Faktörler”. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 6 (1), 8-17.
  • 22. Külcü, D.P., Öz, F.B. ve Aktaş, D. (2019). “Sağlık Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Sağlık ve Toplum, 29 (1), 72-78.
  • 23. Bozhüyük, A. (2010). Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Değerlendirilmesi. Uzmanlık Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • 24. Karadamar, M, Yiğit, R. ve Sungur, M.A. (2014). Evaluation of Healthy Lifestyle Behaviours in Adolescents. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17 (3), 131-139.
  • 25. Aksungur, A., Göktaş, B., Önder, Ö.R. ve Cankul, İ.H. (2011). “Öğrencilerin Sağlıklı Yaşam Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 10 (1), 1-12.
  • 26. İskender, H. ve Kanbay, Y. (2014). “Üniversite Öğrencilerinin Yumurta Tüketim Alışkanlıklarının Belirlenmesi”. Van Veterinary Journal, 25 (3), 57-62.
  • 27. Ardıç, C. ve Taşkın, N. (2018). “Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Bezmialem Science, 6 (3), 191-5. https//doi: 10.14235/bs.2018.1856
  • 28. Taşpınar, O. (2018). “Fast Food Tüketiminde Ailenin Rolü”. Çanakkale Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (3), 879-892.
  • 29. Bilgili, N. ve Ayaz, S. (2009). “Kadınların Sağlığı Geliştirme Davranışları ve Etkileyen Faktörler”. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8 (6), 497-502.
  • 30. Açıkgöz, A., Akgün, M.F., Korkut, B., Çeçen, E., Kocaoğlu, N.M. ve Dayı, A. (2018). “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve İlişkili Etmenler: Gözlemsel Araştırma”. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 32 (2), 99-110.
  • 31. World Health Organization. (2015). “Hepatitis B”. Erişim adresi: https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/hepatitis-b (Erişim tarihi: 15.05.2023).
  • 32. Esen, A.D. ve Kafadar, D. (2019). “Sigara Kullananlarda Sağlıklı Yaşam Davranışları ile Anksiyete ve Depresyon İlişkisinin Araştırılması”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 8-14.
  • 33. Bükecik, N., Yeşilfidan, D. ve Adana, F. (2021). “İşçilerin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve İlişkili Faktörler: Bir Hastane Örneği”. Sağlık ve Toplum, 31 (1), 128-135.
  • 34. Erözkan, S. (2020). Üniversite Öğrencilerinde Aile Aidiyetinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarına Etkisi. Uzmanlık Tezi. Trakya Üniversitesi, Edirne.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlığın Geliştirilmesi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gökhan Akar 0000-0002-0313-0834

Nasuh Faruk Hancıoğlu 0000-0002-1683-0418

Nefise Örflüoğlu 0000-0002-6653-1897

Oğuzhan Atik 0000-0001-6636-899X

Oğuzhan Kaptan 0000-0002-4027-698X

Novrasta Gasimova 0009-0007-8339-7910

Ekin Demircioğlu 0009-0009-5266-4873

Elchin Süleymanlı 0009-0008-1962-9606

Elif Naz Bozdemir 0009-0009-0948-827X

Elif Sude Çetin 0000-0002-7008-9106

Mustafa Tözün 0000-0002-7557-432X

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Akar, G., Hancıoğlu, N. F., Örflüoğlu, N., Atik, O., vd. (2024). Bir Üniversitenin Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(1), 315-324. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1320272
AMA Akar G, Hancıoğlu NF, Örflüoğlu N, Atik O, Kaptan O, Gasimova N, Demircioğlu E, Süleymanlı E, Bozdemir EN, Çetin ES, Tözün M. Bir Üniversitenin Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Mart 2024;13(1):315-324. doi:10.37989/gumussagbil.1320272
Chicago Akar, Gökhan, Nasuh Faruk Hancıoğlu, Nefise Örflüoğlu, Oğuzhan Atik, Oğuzhan Kaptan, Novrasta Gasimova, Ekin Demircioğlu, Elchin Süleymanlı, Elif Naz Bozdemir, Elif Sude Çetin, ve Mustafa Tözün. “Bir Üniversitenin Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13, sy. 1 (Mart 2024): 315-24. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1320272.
EndNote Akar G, Hancıoğlu NF, Örflüoğlu N, Atik O, Kaptan O, Gasimova N, Demircioğlu E, Süleymanlı E, Bozdemir EN, Çetin ES, Tözün M (01 Mart 2024) Bir Üniversitenin Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13 1 315–324.
IEEE G. Akar, “Bir Üniversitenin Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 1, ss. 315–324, 2024, doi: 10.37989/gumussagbil.1320272.
ISNAD Akar, Gökhan vd. “Bir Üniversitenin Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13/1 (Mart 2024), 315-324. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1320272.
JAMA Akar G, Hancıoğlu NF, Örflüoğlu N, Atik O, Kaptan O, Gasimova N, Demircioğlu E, Süleymanlı E, Bozdemir EN, Çetin ES, Tözün M. Bir Üniversitenin Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2024;13:315–324.
MLA Akar, Gökhan vd. “Bir Üniversitenin Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 1, 2024, ss. 315-24, doi:10.37989/gumussagbil.1320272.
Vancouver Akar G, Hancıoğlu NF, Örflüoğlu N, Atik O, Kaptan O, Gasimova N, Demircioğlu E, Süleymanlı E, Bozdemir EN, Çetin ES, Tözün M. Bir Üniversitenin Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Tarzı Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2024;13(1):315-24.