Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Anatomi Eğitimi: Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Derse Bakış Açıları Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2024, , 788 - 793, 29.06.2024
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1459704

Öz

Bu çalışmada, hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin anatomi eğitiminde yaşadıkları zorluklar ve deneyimleri hakkında bilgi edinmeyi amaçladık. Anatomi eğitimi, hemşirelik eğitiminin önemli bir bileşenidir ve birinci sınıf hemşirelik öğrencilerinin bakış açılarını anlamak, öğrenme deneyimini geliştirmek için gereklidir.
Anatomi eğitimi üzerine yaptığımız çalışma, süregelen tartışmalara katkıda bulunmaktadır. Birinci sınıf hemşirelik öğrencilerinin anatomi öğrenme deneyimini geliştirmeye yönelik zorlukların ve fırsatların kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamaktadır.
Katılımcıların %31,7'si anatomi dersine çok yüksek, %32,9'u yüksek ilgi duymaktadır. Anatomi dersine ilgisi düşük olan öğrenciler katılımcıların %11'ini oluşturmaktadır. Anatomi dersinin zor olduğunu düşünenlerin oranı %61'dir. Anatomi dersini zor bulmayanların oranı ise %12,2 olarak belirlenmiştir.
Hemşirelik öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki görüşlerini içeren bu çalışmanın ders hakkında geri bildirim sağlayacağı, eğitim kadrosuna farklı bakış açıları kazandıracağı ve anatomi dersinin daha verimli işlenmesine katkı sağlayacağı inancındayız.
Anahtar kelimeler: Hemşirelik, anatomi, eğitim

Etik Beyan

Etik alınmıştır

Kaynakça

  • 1. Tokpinar A, Yilmaz S, Yilmaz H, Değermenci M. Investigation of the Opinions of the First-Year Students of Dentistry Who Go to Online Education on Anatomy Education After the Kahramanmaraş Earthquake. Medical Records. 5(3):603-607.
  • 2. Bolatlı G. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin anatomi dersi hakkındaki düşünceleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2021;30(4):238-244.
  • 3. Abdullahi A, Gannon M. Improving college students’ success in gateway science courses: Lessons learned from an anatomy and physiology workshop. American Journal of Health Sciences (AJHS). 2012;3(3):159-168.
  • 4. Evensen AE, Brataas HV, Cui G. Bioscience learning in nursing: A cross-sectional survey of beginning nursing students in Norway. BMC nursing. 2020;19(1):1-7.
  • 5. Narnaware Y, Neumeier M. Second‐year nursing students’ retention of gross anatomical knowledge. Anatomical sciences education. 2020;13(2):230-236.
  • 6. Bianchi S, Bernardi S, Perilli E, Cipollone C, Di Biasi J, Macchiarelli G. Evaluation of effectiveness of digital technologies during anatomy learning in nursing school. Applied Sciences. 2020;10(7):2357.
  • 7. Lai H, Perng S, Huang C. Nursing students’ perceptions of a silent mentor program in an anatomy course. Anatomical Sciences Education. 2019;12(6):627-635.
  • 8. Elvan Ö, Çayan D, Yıldırım DD, Ögenler O. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;14(2):320-333.
  • 9. Aki S, Alev L, Boyaciyan A. Siyatik sinir noropatisine sebep olan etyolojik faktorlerin degerlendirilmesi. Turkiye Fiziksel Tip ve Rehabilitasyon Dergisi. 1998;1:65-67.
  • 10. Schartel SA. Giving feedback–An integral part of education. Best practice & research Clinical anaesthesiology. 2012;26(1):77-87. 11. Kim J, Chung MS, Jang HG, Chung BS. The use of educational comics in learning anatomy among multiple student groups. Anatomical sciences education. 2017;10(1):79-86.
  • 12. Babacan S, Çini NT, Kafa İM, Aydın O. Vertical integration of anatomy curriculum in the undergraduate clinical education period: medical students’ perspectives. Anatomy. 2021;15(3):247-251.
  • 13. Hadie SNH, Ismail ZIM, Asari MA, et al. The need to have a valid and reliable tool to measure the anatomy education environment. Education in Medicine Journal. 2013;5(3).
  • 14. Kıray G. Uzaktan eğitim sürecindeki anatomi eğitimi hakkında öğrenci geri bildirimi. Published online 2023.
  • 15. Kırlı M. Hemşirelikte anatomi eğitiminin yeri ve önemi. Published online 2019.
  • 16. Özdemir ST, Cankur NŞ, Kurt MA. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği. Published online 2001.
  • 17. Arı İ, Şendemir E. Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Published online 2003.
  • 18. Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Oğuz Ö. Anatomi eğitimi hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. 2013;1(2):94-106.
  • 19. Mutluay ŞD, Açıkgöz AK. Öğrenci ebe ve hemşirelerin anatomi eğitimi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2020;10(2):201-208.
  • 20. Ashipala DO, Lifalaza SE. Nursing students’ experiences of utilizing a concept map as a learning method in human anatomy and physiology: A qualitative descriptive study. International Journal of Africa Nursing Sciences. 2023; 18: 100547.

Anatomy Education: A Study On The Perspectives Of First Year Nursing Students Towards The Course

Yıl 2024, , 788 - 793, 29.06.2024
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1459704

Öz

In this study, we aimed to obtain information about the difficulties and experiences of first-year nursing students in anatomy education. Anatomy education is a crucial component of nursing training, and understanding the perspectives of first-year nursing students is essential for enhancing the learning experience.
Our study of anatomy education contributes to the ongoing debate. It provides a comprehensive understanding of the challenges and opportunities for improving the anatomy learning experience of first-year nursing students.
Participants have 31,7% very high interest and 32,9% high interest in the anatomy course. Students with low interest in anatomy courses constitute 11% of the participants. The rate of those who think that the anatomy course is difficult is 61%. The rate of those who did not find the anatomy course difficult was determined as 12.2%.
We believe that this study, which includes the opinions of nursing students about anatomy education, will provide feedback about the course, provide different perspectives to the educational staff and contribute to the more efficient teaching of the anatomy course.
Keywords: Nurse, anatomy, education

Kaynakça

  • 1. Tokpinar A, Yilmaz S, Yilmaz H, Değermenci M. Investigation of the Opinions of the First-Year Students of Dentistry Who Go to Online Education on Anatomy Education After the Kahramanmaraş Earthquake. Medical Records. 5(3):603-607.
  • 2. Bolatlı G. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin anatomi dersi hakkındaki düşünceleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2021;30(4):238-244.
  • 3. Abdullahi A, Gannon M. Improving college students’ success in gateway science courses: Lessons learned from an anatomy and physiology workshop. American Journal of Health Sciences (AJHS). 2012;3(3):159-168.
  • 4. Evensen AE, Brataas HV, Cui G. Bioscience learning in nursing: A cross-sectional survey of beginning nursing students in Norway. BMC nursing. 2020;19(1):1-7.
  • 5. Narnaware Y, Neumeier M. Second‐year nursing students’ retention of gross anatomical knowledge. Anatomical sciences education. 2020;13(2):230-236.
  • 6. Bianchi S, Bernardi S, Perilli E, Cipollone C, Di Biasi J, Macchiarelli G. Evaluation of effectiveness of digital technologies during anatomy learning in nursing school. Applied Sciences. 2020;10(7):2357.
  • 7. Lai H, Perng S, Huang C. Nursing students’ perceptions of a silent mentor program in an anatomy course. Anatomical Sciences Education. 2019;12(6):627-635.
  • 8. Elvan Ö, Çayan D, Yıldırım DD, Ögenler O. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;14(2):320-333.
  • 9. Aki S, Alev L, Boyaciyan A. Siyatik sinir noropatisine sebep olan etyolojik faktorlerin degerlendirilmesi. Turkiye Fiziksel Tip ve Rehabilitasyon Dergisi. 1998;1:65-67.
  • 10. Schartel SA. Giving feedback–An integral part of education. Best practice & research Clinical anaesthesiology. 2012;26(1):77-87. 11. Kim J, Chung MS, Jang HG, Chung BS. The use of educational comics in learning anatomy among multiple student groups. Anatomical sciences education. 2017;10(1):79-86.
  • 12. Babacan S, Çini NT, Kafa İM, Aydın O. Vertical integration of anatomy curriculum in the undergraduate clinical education period: medical students’ perspectives. Anatomy. 2021;15(3):247-251.
  • 13. Hadie SNH, Ismail ZIM, Asari MA, et al. The need to have a valid and reliable tool to measure the anatomy education environment. Education in Medicine Journal. 2013;5(3).
  • 14. Kıray G. Uzaktan eğitim sürecindeki anatomi eğitimi hakkında öğrenci geri bildirimi. Published online 2023.
  • 15. Kırlı M. Hemşirelikte anatomi eğitiminin yeri ve önemi. Published online 2019.
  • 16. Özdemir ST, Cankur NŞ, Kurt MA. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği. Published online 2001.
  • 17. Arı İ, Şendemir E. Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Published online 2003.
  • 18. Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Oğuz Ö. Anatomi eğitimi hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. 2013;1(2):94-106.
  • 19. Mutluay ŞD, Açıkgöz AK. Öğrenci ebe ve hemşirelerin anatomi eğitimi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2020;10(2):201-208.
  • 20. Ashipala DO, Lifalaza SE. Nursing students’ experiences of utilizing a concept map as a learning method in human anatomy and physiology: A qualitative descriptive study. International Journal of Africa Nursing Sciences. 2023; 18: 100547.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Hemşirelik (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Tokpınar 0000-0001-7661-9588

Selen Yılmaz 0000-0002-5637-2642

Muhammet Değermenci 0000-0002-4751-6202

Halil Yılmaz 0000-0002-8234-4901

Orhan Bas 0000-0002-7449-2699

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 27 Mart 2024
Kabul Tarihi 13 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Tokpınar, A., Yılmaz, S., Değermenci, M., Yılmaz, H., vd. (2024). Anatomy Education: A Study On The Perspectives Of First Year Nursing Students Towards The Course. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(2), 788-793. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1459704
AMA Tokpınar A, Yılmaz S, Değermenci M, Yılmaz H, Bas O. Anatomy Education: A Study On The Perspectives Of First Year Nursing Students Towards The Course. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Haziran 2024;13(2):788-793. doi:10.37989/gumussagbil.1459704
Chicago Tokpınar, Adem, Selen Yılmaz, Muhammet Değermenci, Halil Yılmaz, ve Orhan Bas. “Anatomy Education: A Study On The Perspectives Of First Year Nursing Students Towards The Course”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13, sy. 2 (Haziran 2024): 788-93. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1459704.
EndNote Tokpınar A, Yılmaz S, Değermenci M, Yılmaz H, Bas O (01 Haziran 2024) Anatomy Education: A Study On The Perspectives Of First Year Nursing Students Towards The Course. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13 2 788–793.
IEEE A. Tokpınar, S. Yılmaz, M. Değermenci, H. Yılmaz, ve O. Bas, “Anatomy Education: A Study On The Perspectives Of First Year Nursing Students Towards The Course”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, ss. 788–793, 2024, doi: 10.37989/gumussagbil.1459704.
ISNAD Tokpınar, Adem vd. “Anatomy Education: A Study On The Perspectives Of First Year Nursing Students Towards The Course”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13/2 (Haziran 2024), 788-793. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1459704.
JAMA Tokpınar A, Yılmaz S, Değermenci M, Yılmaz H, Bas O. Anatomy Education: A Study On The Perspectives Of First Year Nursing Students Towards The Course. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2024;13:788–793.
MLA Tokpınar, Adem vd. “Anatomy Education: A Study On The Perspectives Of First Year Nursing Students Towards The Course”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, 2024, ss. 788-93, doi:10.37989/gumussagbil.1459704.
Vancouver Tokpınar A, Yılmaz S, Değermenci M, Yılmaz H, Bas O. Anatomy Education: A Study On The Perspectives Of First Year Nursing Students Towards The Course. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2024;13(2):788-93.