The aim of the study is to determine the factors affecting the knowledge level of students studying in the nursing department about prostate cancer screening. "Personal Information Form" and "Prostate Cancer Screening Information Test" were used to collect data. The universe of the research consists of all students studying in the first, second, third and fourth year of the nursing department of a Health Sciences Faculty. It was aimed to reach all students, not choosing a sample. After the form and quiz were created on the Google Forms application, they were shared with students and data were collected, allowing students to fill in once. The study was completed with the participation of 130 nursing students. Mean, standard deviation, percentage, frequency and minimum-maximum values were used in the analysis of the data. In order to make comparisons between variables, t-test and One-way ANOVA test were used in independent groups. It was determined that the education level had a significant effect on the prostate cancer screening knowledge test mean score. It is recommended to increase the level of knowledge by giving more training on oncology nursing in the nursing curriculum.
Nursing Cancer Screening Nursing Student Prostate Cancer Screening
Araştırmanın amacı, hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin prostat kanseri taramalarına yönelik bilgi düzeylerini etkileyen etmenleri belirlemektir. Verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu” ve “Prostat Kanseri Taramaları Bilgi Testi” kullanıldı. Araştırmanın evrenini bir Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin hemşirelik bölümü birinci, ikinci, üçünci ve dördüncü sınıfında öğrenim gören tüm öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem seçimine gidilmeyip tüm öğrencilere ulaşmak hedeflendi. Form ve test, Google Formlar uygulaması üzerinde oluşturulduktan sonra öğrencilerin bir kez doldurmalarına izin verecek şekilde öğrencilerle paylaşıldı ve veriler toplandı. Çalışma 130 hemşirelik öğrencisinin katılımıyla tamamlandı. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, yüzdelik, frekans ve minimum-maksimum değerler kullanıldı. Değişkenler arası karşılaştırmaları yapmak için bağımsız gruplarda t testi ve One way ANOVA testinden yararlanıldı. Eğitim düzeyinin prostat kanseri taramaları bilgi testi puan ortalaması üzerinde anlamlı etkisi olduğu tespit edildi. Hemşirelik müfredatında onkoloji hemşireliğine ilişkin eğitimlerin daha fazla verilerek bilgi düzeyinin artırılması önerilmektedir.
Hemşirelik Kanser Taraması Hemşirelik Öğrencisi Prostat Kanseri Tarama
Çalışmaya katılan öğrencilere ve bilgi testini kullanmamıza izin veren Çapık ve Gözüm'e teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |