Sağlık bakım sisteminde, hemşirenin sorumlulukları sürekli olarak artmakta ve değişmektedir. Hemşirenin sorumlulukları içinde ilaç uygulamaları çok önemli bir yere sahiptir. Zamanının büyük çoğunluğunu hastayla birlikte geçiren hemşire, ilaç uygulama sürecini en iyi gözleyen meslek üyesidir. Sağlık bakım eğitiminin, hemşirelik bakım kalitesinin ve hasta güvenliğinin geliştirilmesine katkı sağlayabilmek için yapılan bu çalışma hemşirelerin oral ilaç uygulamalarını tehdit eden faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı türdeki araştırma Mart- Eylül 2013 tarihlerinde Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Hastanesi’nde ilaç uygulaması yapan 221 hemşire ile yapılmıştır. Yapılan çalışma bulgularına göre ilaç güvenliğini tehdit eden faktörler arasında; ilaçların eczaneden temizlik personeli tarafından teslim alınması, kullanılmayan ilaçların imza karşılığında eczaneye teslim edilmesi gerekirken kliniklerde depolanması, oral ilaçların eczaneden tek dozlar şeklinde kesilerek gönderilmesi neticesinde ilaçların isim, doz ve son kullanma tarihlerinin okunamaması yer almaktadır. İlaç uygulama güvenliğini artırmak için ilaç güvenliği konusunda hizmet içi eğitimlerin artırılması ve bu konu ile ilgili daha kapsamlı araştırmalar yapılması önerilmektedir.
Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Üniversite Öğrencisi Sağlığın Geliştirilmesi Sağlık Sorumluluğu
This research was performed to determine healthy lifestyle behaviors of the students at Giresun University Health Sciences Faculty as a descriptive study. The universe of this research was constituted by the students of Giresun University Health Sciences Faculty. 325 students of which were within the scope of the research were reached. The data was collected by using Student Data Form, and Health Life Style Behavior Scale in January, 2013. Percentage, Mean, T-test, One Way ANOVA were used for the analysis of the data. 60% of students who participated in study are nursing student and the 40 % are midwifery student. Mean age of students was 19.89±2.38. Of the participants 4.9 % were smoking, 2.2 % were drinker, 76.9 % had not taken any course for health promotion. It was found that the mean total score for Health Life Style Behavior Scale was 121.67±20.18. The highest mean score was self-actualization subscale (36.06±6.89) and the lowest mean score was exercise (9.54±2.86) subscale. At the end of the research it is determined that gender doesn’t have an important role at the development of healthy life-styles and the health promotion behaviors are higher of the participants who had taken courses for it (p<0.05). As a result of this study it is understood that some socio-demographic features affect the healthy lifestyle behaviors and the necessity of students’ comprehension of the importance of healthy lifestyle behaviors and supporting the students’ efforts on implementation to their daily life.
Healthy Lifestyle Behaviors University Student Health Promotion Health Responsibility
Diğer ID | JA78SK46TB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 |