Bu çalışma; öğrencilerin acil servis stajında en sık uyguladıkları tıbbi girişimlerin saptanması ve bu girişimler sırasında algıladıkları zorluk düzeylerinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. 2012-2013 eğitim-öğretim yılı ikinci ve dördüncü dönemdeki paramedik öğrenciler çalışmanın evrenini oluşturmuştur. Acil servislerde uygulanan tıbbi girişimler, bu girişimlerin sıklığı ve tıbbi becerilerin algılanan zorluk düzeylerini belirlemek amacı ile “Veri Toplama Formu” kullanılmıştır. Öğrenciler acil servis stajlarının mesleki eğitimlerine olan katkısına 10 puan üzerinden ortalama 7,3±2,07 vermişlerdir. Öğrencilerin tüm becerilere ilişkin genel uygulama sıklık ortalaması 5 puan üzerinden 3,0±0,51 dir, zorluğu algılama puan ortalaması ise 2,1±0,28 bulunmuştur. En sık uyguladıkları tıbbi girişimler; Hayati Bulguların Takibi (4,8±0,74), Paranteral İlaç Uygulama+ Aseptik Teknikler (4,6±0,42), Servikal İmmobilizasyon (4,4±1,16)’dur. En zor algıladıkları girişimler Plevral İğne Dekompresyonu+Krikotiroidotomi (3,6±0,76), Intra Osseöz İlaç Uygulama (3,2±1,68), Doğum Eylemi+Yenidoğan Bakımı (3,2±0,82), Acil Servis Nöbeti+Triyaj (3,2±0,81)’dır. Paramediklerin eğitim müfredatının güncellenmesinde öğrencilerin geri bildirimleri kullanılabilir. Acil servis stajlarında klinik yeterliliğin etkinliğini değerlendirecek ölçüm araçlarının geliştirilmesi önerilmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |