Bu çalışma tıp fakültesi ve hemşirelik
öğrencilerinde intihar olasılığı ve problem çözme becerilerinin sosyodemografik
değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Çalışma örneklemini 178 tıp fakültesi ve
81 hemşirelik bölümü öğrencisi olmak üzere 259 üniversite öğrencisi
oluşturmuştur. Çalışmada İntihar Olasılığı Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri
kullanılmıştır. Katılımcıların %68,7 si tıp fakültesi öğrencileri, %31,3 lük
kısmını ise hemşirelik bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin
%2,3’ünün özkıyım girişiminde bulunduğu, %13,1’inin ise özkıyım düşüncesi
olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yaş, cinsiyet ve diğer sosyodemografik
özellikleri ile intihar olasılıkları ve problem çözme davranışları arasında
herhangi bir ilişki tespit edilememiştir. Öğrencilerinin Problem çözme
Envanteri ile İntihar Olasılığı Ölçeği toplam puan ortalamaları arasında
pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur.
Tespit edilen problem çözme becerisi yetersiz ya
da desteklenmeye ihtiyacı olan öğrencilerin aynı zamanda intihar olasılığının
da göz önünde bulundurulması, intihar düşüncesi ya da girişimi açısından
risklerin farkında olunması gerekmektedir.
Journal Section | Original Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |